Albie Pearce, un pasionat al călătoriilor cu trenul, a vrut să vadă cum se simte într-un vagon vechi de 60 de ani. A străbătut România de la vest, din Timișoara, până în est, la Iași. O călătorie de 811 km, programată să dureze 16 ore și 20 de minute. Și a decis să facă acest lucru într-unul dintre cele mai clasice trenuri din România.
"Pare un tren potrivit pentru regalitate”
S-a plecat la drum din gara Timișoara Nord în jurul orei 18.00 cu o locomotivă CFR din clasa 64, cu motor diesel, cu patru vagoane, care s-a schimbat de mai multe ori pe parcursul nopții.
Două vagoane moderne din spate conțin scaune perfecte pentru călătoriile mai scurte, dar nu sunt recomandate pentru călătoriile peste noapte.
"În față se află un vagon care are compartimente cu patru paturi sau șase paturi. Aceasta este vagonul în care voi călători. A fost construit în 1965, fiind realizat de Hansa Waggonbau în Bremen, Germania de Vest. A fost cumpărat second hand de la Deutsche Bahn. A fost un produs de lux, dar așa cum o să vedeți, tot cred că este o modalitate excelentă de a călători peste 60 de ani”, spune Albie Pearce, relatează Adevărul.ro.
În GALERIA FOTO de mai jos puteţi vedea mai multe imagini cu trenul în care a călătorit englezul.
[GAL layout="4"]Acesta a fost impresionat de designul vagoanelor: "Pare un tren potrivit pentru regalitate”.
În privința toaletelor din vagon, Pearce a spus: "Cu 60 de ani de serviciu în spate, este sigur să spunem că această toaletă nu a fost cea mai modernă. Oricum, dozatorul de săpun a funcționat bine la fel ca și apa”.
Bătrânele vagoane oferă mult confort
În Gara Simeria, din județul Hunedoara, locomotiva diesel a fost înlocuită cu una electrică.
În cuşeta pe care a rezervat-o a fost plăcut surprins de paturi. "Sunt excelente. Salteaua era, de asemenea, confortabilă. Sub saltea veți găsi un mic suport care va ridica partea superioară a patului. Asta îți permite să te așezi confortabil în timp ce citești o carte sau stai pe telefon”.
Bineînțeles, nu au lipsit micile defecțiuni: plasticul prizei de alimentare de abia se mai ținea. De asemenea, s-a desprins mânerul de închidere/deschidere a geamului, fapt care i-a ridicat mici probleme englezului.
"Am observat și semnul din dulap care saluta pasagerii în germană, engleză, franceză și italiană. Semnul este de cel puțin 30 de ani întrucât în partea de jos erau prezentate logo-uri ale companiilor de cale ferată din Germania de Est și Germania de Vest”, fapt care arată și vechimea mobilierului.
Albie Pearce susține că adormit excelent, în jur de nouă ore: "Asta a fost o noapte cu adevărat confortabilă. Deși aceste vagoane au 60 de ani, cu siguranță oferă mult confort”.
"Un excelent raport calitate-preț pentru o călătorie lungă cu trenul"
După 16 ore și jumătate s-a ajuns, în sfârșit, la Gara Iași. Sosirea a fost întârziată cu 13 minute, iar după standardele românești acest lucru nu este rău.
Prețul călătoriei a fost 325,45 lei.
"Mi-am rezervat biletul cu 10 ore înainte de plecare. Camera mea privată a costat circa 325 lei, ceea ce cred că este un excelent raport calitate-preț pentru o călătorie lungă cu trenul, care are inclusă și cazarea de noapte”.
"O ambianță cu adevărat autentică"
"În general, mi-a plăcut foarte mult această călătorie. Vagonul este foarte vechi și călătoria este destul de grea, dar confortul și spațiul disponibil au fost excelente, vagoanele din anii 1960 oferind o ambianță cu adevărat autentică”, a fost concluzia englezului în urma călătoriei.
"Deși nu a fost o călătorie ușoară în niciun caz, iar vagoanele par puțin învechite, acesta a fost, de fapt, unul dintre trenurile mele de noapte preferate”, a mai spus Pearce.