Ca răspuns la nevoia tot mai profundă de conectare, Romanian Design Week lansează o provocare adresată comunității creative din România: realizarea unei instalații imersive care să ne aducă mai aproape unii de alții, să ne surprindă și să ne bucure deopotrivă, să ne ajute să creăm noi amintiri împreună.
Așa cum știința și tehnologia sunt instrumente fundamentale în transformarea și dezvoltarea unei societăți, arta ne ajută să comunicăm într-un mod diferit și are potențialul de a oferi un impact pozitiv asupra comunităților. Această inițiativă subliniază valorile brandului IQOS: importanța tehnologiei în accelerarea progresului, pasiunea pentru artă și design și importanța acordată comunității. Prin susținerea acestui proiect, IQOS își reconfirmă misiunea declarată de susținere a inovației și a spiritului creativ.
Proiectul va fi selectat prin concurs, iar bugetul de producție de care dispune organizatorul este de 40.000 de euro.
Concursul se adresează tuturor reprezentanților industriilor creative locale, fie ei designeri, arhitecți, scenografi sau artiști vizuali. Participanții pot lucra individual sau în echipă pentru a propune o instalație imersivă originală, un proiect complet, de la idee până la implementare. Una dintre condițiile de participare este ca toți membrii echipei să fi împlinit 25 de ani. Este demn de reținut că un participant poate avea mai multe înscrieri. Mai multe informații despre înscriere, regulament și detalii sunt disponibile pe www.partedinarte.ro.
Proiectele ȋnscrise ȋn concurs vor fi evaluate în două etape.
În prima etapă, propunerile vor fi notate de un juriu format din: Adrian Damian - scenograf, Eliza Yokina - arhitect, Senior Partner Cumulus, Omid Ghannadi - designer, cofondator Inside Academy, Andrei Borțun - CEO The Institute, și Bogdan Jurge - Manager Brand Engagement IQOS, Philip Morris România.
Jurații vor alege 3 finaliști pentru a doua etapă de evaluare, în care proiectele vor fi urcate pe platforma www.partedinarte.ro, unde comunitatea adultă va vota câștigătorul.
În urma votului public, vor fi acordate și 3 premii în valoare de 5.000 de euro, pentru locul întâi și câte 3.000, respectiv 2.000 de euro pentru proiectele finaliste care vor ocupa locurile II și III. Coordonator tehnic al realizării instalației premiate și partener de producție și montaj va fi Florin Niculae - CEO Kaustik.
Concursul a fost lansat pe 20 februarie, iar data limită de înscriere online a proiectelor este 10 martie. Anunțarea oficială a rezultatelor se va face pe 18 aprilie.
Romanian Design Week 2023 va avea loc în București, între 12 și 28 mai. Proiectul câștigător va fi prezentat în spațiul principal al ediției 2023 a Romanian Design Week. La finalul festivalului, proiectul va rămâne în spațiul expozițional și va putea fi vizitat până la sfârșitul lunii iunie. Anul trecut, festivalul a avut peste 35.000 de vizitatori.
Întrebările despre proiecte sau despre procesul de jurizare pot fi trimise prin e-mail la adresa hello@romaniandesignweek.com.
- IQOS susține comunitatea creativă aflată la început de drum și oferă mai multă expunere, vizibilitate și implicare activă în realizarea viziunii artistice. Valorile care definesc brandul, precum progresul, inovația și rolul acestora în societate, pun în valoare talentul în formare și îl aduc în centrul comunității.
- Romanian Design Week (RDW) este cel mai mare eveniment interdisciplinar din România – un festival care promovează designul, arhitectura, creativitatea și inovația ca instrumente pentru creșterea culturală, socială și economică. Expozițiile și evenimentele din programul festivalului au ca scop să facă designul accesibil pentru un public larg.
Material susținut de IQOS.
IQOS nu este lipsit de riscuri. Eliberează nicotină, care provoacă dependență. IQOS este destinat adulților care altfel ar continua să fumeze sau să folosească produse cu nicotină.