Bruxelles-ul a respins o propunere făcută de Guvernul chinez, conform căreia automobilele electrice "Made in China" să fie vândute la un preţ minim de 30.000 de euro, o ofertă prin care Beijingul spera că vor fi evitate tarifele vamale suplimentare ce ar urma să fie impuse de blocul comunitar de luna viitoare, informează Reuters citând surse din apropierea acestui dosar.
În urmă cu o lună, Executivul comunitar a informat că a respins ofertele de preţ minim venite de la mai mulţi producători de automobile electrice din China, fără a dezvălui care a fost acest preţ minim. Comisia Europeană a subliniat că decizia sa nu a fost motivată doar de preţul perceput de constructorii chinezi pentru automobilele lor electrice dar şi de subvenţiile de care beneficiază producătorii chinezi şi pentru eliminarea impactului acestor măsuri de sprijin.
O serie de producători chinezi de automobile, precum SAIC şi BYD, îşi vând în prezent modelele electrice în Europa la un preţ de puţin peste 30.000 de euro, deşi pe piaţa din China le vând la un preţ mult mai mic, o dovadă a flexibilităţii lor dar şi a importanţei pieţei europene pentru ei.
Dezvăluirile cu privire la oferta Beijingului apar într-un moment în care se apropie termenul limită până la care părţile trebuie să ajungă la un acord. Săptămâna trecută, Comisia Europeană a anunţat că tarife suplimentare de până la 45% vor fi impuse pentru automobilele electrice produse în China, începând de la 31 octombrie şi timp de cinci ani, dacă cele două părţi nu vor cădea de acord asupra unui Plan B, informează Agerpres.
În replică, China a impus marţi măsuri anti-dumping pentru importurile de coniac din UE, o decizie care afectează producători francezi precum Hennessy şi Remy Martin, la câteva zile după ce blocul comunitar a votat în favoarea impunerii de tarife suplimentare pentru importurile de automobile electrice chineze.
Cu toate acestea, Comisia Europeană a anunţat că este dispusă să ia în discuţie alte oferte de preţ, pe măsură ce negocierile continuă. O soluţie ar putea fi un preţ minim calculat pentru fiecare producător auto şi fiecare model de automobil, în funcţie de mărime şi autonomie, au dezvăluit sursele. Una dintre sursele citate de Reuters a spus că un preţ minim cuprins în intervalul 35.000-40.000 de euro ar putea fi unul mai bun pentru a fi luat în calcul cu prilejul discuţiilor.