Cu alte cuvinte, aproape jumătate dintre elevi nu pot interpreta o informație și nu pot avea propriile idei, arată "Raportul național de literație", potrivit digi24.ro.
Cifrele prezentate în cel mai recent studiu care măsoară gradul de analfabetism funcțional ne arată că 42% dintre elevi nu pot înțelege cu adevărat un text.
La polul opus, doar 11% dintre copii au abilități depline la finalul anilor de studiu.
Fetele, nivel de performanță mai mare
Competențele de literație reflectă capacitatea unei persoane de a relaționa cu un text și de a-l înțelege pe deplin. Rezultatele testelor arată că elevii din România se limitează la identificarea personajelor și a elementelor unui context şi le este aproape imposibil să lucreze cu informația dată și să prelucreze detaliile accesate.
Studiul arată că fetele au nivelul de performanță mai mare pe localizarea, înțelegerea și sintetizarea informației.
Avansul fetelor în literație față de băieți este constant pe categoriile de vârstă studiate și datele arată că diferența nu se va atenua la vârstele mai mari, ci, dimpotrivă se pare că se accentuează.
Sorin Cîmpeanu anunţă o nouă testare pentru elevi până la sfârşitul anului şcolar
Ministerul Educației pregăteşte o testare-pilot la limba română și matematică, până la sfârşitul anului şcolar, respectiv 10 iunie, pentru toți elevii.
Ordinul de ministru a fost deja pus în dezbatere, iar la testare nu vor participa elevii din clasele a VIII-a și a XII-a, potrivit digi24.ro.
Elaborarea testelor a fost atribuită unei companii private, o platformă ed-tech de măsurare a performanței educaționale, fără licitație publică.