Antena 3 CNN Externe Mapamond Rana care a ucis-o pe prințesa Diana era „mică, într-un loc neașteptat și incredibil de rară”. Noi dezvăluiri explozive

Rana care a ucis-o pe prințesa Diana era „mică, într-un loc neașteptat și incredibil de rară”. Noi dezvăluiri explozive

D.C.
3 minute de citit Publicat la 18:29 30 Aug 2024 Modificat la 19:36 30 Aug 2024

Rana fatală pentru Prințesa Diana a fost „mică” și „incredibil de rară”, spune un patolog criminalist care a analizat probele într-o nouă carte, în care concluzionează că moartea ei este un „exemplu clasic” de caz în care totul a mers rău. 

Prințesa de Wales a murit într-un accident de mașină care a avut loc la Paris, în 1997, iar doctorul Richard Shepherd susține că aceasta ar fi supraviețuit dacă ar fi purtat centura de siguranță. El a mai spus că leziunea fatală a fost atât de mică și într-un loc atât de neobișnuit încât el nu a mai întâlnit niciodată un caz similar.

Shepherd, citat de The Express, a mai afirmat că în cazul în care prințesa ar fi purtat centura, cel mai probabil ar fi fost externată după două zile, cu fracturi și vânătăi.

Shepherd, care a examinat probele din caz, a spus că ruptura minusculă și letală la o venă venă din unul dintre plămânii Dianei a fost incredibil de neobișnuită, respingând teoriile conspirației cu privire la moartea ei.

În cartea lui, „Unnatural Causes”, care va fi publicată în primăvara anului viitor, patologul a scris: „Leziunea ei specifică este atât de rară încât în ​​toată cariera mea nu cred că am văzut alta. Leziunea a fost foarte mică, dar în locul greșit.”

Moartea Prințesei de Wales, un „exemplu clasic” de caz în care totul a mers rău

Într-un fragment publicat în Mail on Sunday, Shepherd a descris moartea Prințesei de Wales drept un „exemplu clasic” de caz în care totul a mers rău. Dacă ar fi purtat centura de siguranță, dacă ar fi lovit scaunul din față într-un unghi ușor diferit sau cu o viteză mai mică și dacă ar fi fost pusă într-o ambulanță imediat după accident lucrurile ar fi decurs altfel.

Patologul a arătat că cel mai semnificativ moment din tragicul accident din 31 august 1997 a fost legat de centura de siguranță. El a declarat: „Dacă ar fi fost asigurată, probabil că ar fi apărut în public două zile mai târziu cu un ochi vânăt, poate cu respirația puțin afectată din cauza coastelor fracturate și cu un braț rupt”.

El a mai menționat: „Patologia morții ei este, cred, incontestabilă. Dar în jurul acelei mici rupturi fatale dintr-o venă pulmonară sunt țesute multe alte fapte, dintre care unele sunt suficient de neclare pentru a permite lansarea unor teorii”.

În vârsta de 36 de ani, Diana avusese mai multe fracturi și o rană mică la piept.

Potrivit doctorului Shepherd, Diana nu a fost plasată imediat într-o ambulanță, pentru că inițial părea stabilă și era capabilă să comunice, dar vena ruptă sângera în piept. 

Ea era în mașină împreună cu iubitul ei Dodi al Fayed, în vârstă de 42 de ani, cu șoferul lor Henri Paul, în vârstă de 41 de ani, și cu garda de corp a lui Fayed, Trevor Rees-Jones, care stătea pe locul pasagerului din față.

Rees-Jones a fost singurul supraviețuitor și singurul individ care purta centura de siguranță. 

Shepherd a scris că Henri Paul s-a lovit de volan și imediat a fost lovit din spate de Dodi al Fayed. Astfel, Paul a servit în esență drept „airbag” pentru Fayed și ambii au fost uciși pe loc.

Patologul a concluzionat că energia impactului Dianei în spătarul scaunului lui Rees-Jones ar fi fost mai redusă pentru că ea cântărea mai puțin. Prințesa de Wales și-a pierdut treptat cunoștința într-o ambulanță și a fost ulterior declarată moartă la spital, în ciuda intervenției chirurgicale de urgență.

O anchetă britanică din 2008 a stabilit că Diana a fost ucisă, vina fiind atribuită paparazzilor care o urmăreau și șoferului mașinii. 

O investigație a poliției franceze, care s-a încheiat în 1999, a concluzionat că accidentul a fost provocat de Henri Paul, care conducea cu viteză excesivă în timp ce se afla sub influența alcoolului și a medicamentelor.

Citește mai multe din Mapamond
» Citește mai multe din Mapamond
TOP articole