Raed Arafat susţine că este ţinta unor atacuri privind activitatea sa ca şef al SMURD şi citează un articol din Evenimentul Zilei care vorbeşte despre costuri de reparaţie umflate pentru reparaţia unui avion al serviciului de urgenţă.
''Dupa cum scriam ieri, atacurile vor continua incercand sa puna la indoiala tot ce facem sau ce am facut in dezvoltarea sistemului de urgenta. Iata un nou articol plin de minciuni si inexactitati publicat astazi in EVZ de catre un “jurnalist” care nu are timp sa verifice niste informatii elementare iniante de a le da drumul in spatiul virtual si in editia “premium” al ziarului respectiv.
Titlul suna asa: “Avionul SMURD, cumpărat acum 4 ani cu 750.000 de euro, va fi reparat cu un cost de 500.000 de euro'', autor: Ştefan Etveş.
Cea mai buna, sau credibila, minciună este minciunea care se constuieste in jurul unor date adevarate deformandu-le dupa placul celui care da “informatia” sau a celui care a dat comanda pentru un articol. Intr-adevar am achizitionat avionul din 2%, fiind un avion second hand, in stare buna si fara probleme. A fost verificat, adus la zi, si pus in operare la Inspectoratul de Aviatie al Min.Afacerilor Interne pentru a deservi misiunile SMURD.
La achizitia avionului acesta efectuasera un total de 5300 ore de zbor de la fabricarea lui in anul 1981. Avioanele pot zbura multi ani daca piesele lor sunt la zi, anul de fabricatie nu conteaza daca reviziile sunt facute la timpul lor prevazut de fabricant iar limita maxima de ore de zbor la fuselajul acestui avion este de aprox. 12.000 ore din care acesta abia a depasit jumatatea.
De la achizitia lui si punerea la dispozitia SMRD, acesta a efectuat 980 ore de zbor din care 734 ore misiuni medicale si diferenta fiind in pregatirea initiala a pilotilor si pregatirea continua a acestora. Deci, avionul a zburat 5300 de ore intre 1981 si 2013 si aprox. 1000 de ore in perioada 2013 - 2016 de cand este in operarea IGAv-SMURD, mentionand ca avionul a fost achizitionat de la o companie austriaca care executa tot misiuni aeromedicale cu acesta'', susţine medicul Raed Arafat.
Potrivit acestuia, costurile lucrărilor care urmează să se facă la avionul în cauză vor ajunge la maximum 30.0000 de euro şi nicidecum la 500.000 aşa cum susţine în mod fals autorul articolui.
''Referitor la stirea soc a “jurnalistului” prin care ne atrage atentia ca avionul urmeaza a fi reparat cu 500.000 euro, credeti-ma nu stiu de unde este scoasa informatia, sau mai bine zis “minciuna”. Am vorbit cu colegii de la aviatie iar conform informatiilor obtinute de la ei avionul are de efectuat lucrarile obisnuite de rutina care se fac la fiecare 100 ore de zbor urmand ca la 9 luni de acum sa intre elicile acestuia in revizie sau reparatie capitala a carei cost maxim este estimat la 30.000 euro. La un moment dat vor trebui efectuate reviziile capitale la motoare dar pana acolo mai avem mult timp si multe ore de zbor. Orice avion are cost de achizitie de baza si cost de utilizare iar costul de utilizare al acestui avion este rezonabil si mai mic decat alte avioane din aceasta categorie.
In final, am considerat necesare clarificarile ca sa previn o stire falsa de a ramane necontestata. Poate cei care mai cumpara editia tiparita a “ziarului” respectiv se vor gandi sa nu mai arunce banii lor pe minciuni rupte de realitate'', a sris Raed Arafat pe contul său personal de Facebook.