Antena 3 CNN Economic Radu Oprea a explicat de ce povestea turismului de litoral în România a fost „stricată"

Radu Oprea a explicat de ce povestea turismului de litoral în România a fost „stricată"

de Claudia Popovici    |   

Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului, Radu Oprea, a declarat că povestea turismului de litoral în România a fost „stricată" de apariţia blocurilor de apartamente în stațiuni la un loc cu hotelurile, iar această situaţie afectează capacitatea de a mai promova oferta turistică a staţiunilor de pe litoral pentru turiştii străini din ţări ca Franţa, Israel sau Marea Britanie. „Spunem o astfel de poveste turistului? Pentru că fără o poveste, turismul nu se vinde", a subliniat Oprea, sâmbătă, la evenimentul Universitatea de Vară a PES Activists România, de la Neptun, potrivit Agerpres. 

„Din păcate, am stricat ceva. Am stricat conceptul de staţiune. Avem blocuri de apartamente la un loc cu hotelurile. Au apărut şi e necesar să ai şi magazine de proximitate acolo unde sunt blocuri, dar staţiunea ca atare, să poţi să faci OMD - Organizaţia de Management a Destinaţiei, să vorbeşti despre el, să te duci în Germania aşa cum am avut campanii de promovare, în Franţa, în Israel, în Marea Britanie sau acolo unde avem potenţial de a aduce turişti din străinătate, nu avem cum să mergem să vorbim despre un concept solid.

Care este zona de distracţie pe litoral, care este zona unde putem să atragem familiile cu copii de unu, doi, trei ani? Spunem o astfel de poveste turistului? Pentru că fără o poveste, turismul nu se vinde. Cum spunem împreună povestea?", a afirmat ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului.

El a mai precizat că strategia de dezvoltare a turismului se află în avizare interministerială.

„Şi atunci în Consiliul Consultativ pentru turism am venit cu strategia pentru dezvoltarea turismului, lucrul acesta e în avizare interministerială şi îl vom face, discutăm tot timpul despre îmbunătăţirile legislative, că acestea sunt în sarcina şi în dreptul Ministerului Turismului, politicile publice.

Însă, fără parteneriatul public-privat real nu voi şti să răspund niciodată la întrebarea 'de ce sunt preţurile atât de mari pe litoral'. Că nu noi, ministerul, facem preţurile, ci fiecare antreprenor care ştie cu cât îşi vinde camera pe noapte sau cu cât vinde friptura la restaurantul lui", a mai spus Radu Oprea.

Oprea: „Industria turismului are un potențial extraordinar de mare în România"

„Industria turismului are un potenţial extraordinar de mare în România. Evident că nu am atins deloc acel potenţial. Turismul, în general, sau intensitatea lui este direct proporţională în ultima vreme şi cu infrastructura. Construim autostrăzi într-un ritm foarte rapid, construim Autostrada Moldovei, aeroporturi, asta înseamnă o şansă de a aduce mai mulţi turişti străini în România să echilibrăm acea balanţă (comercială- n.r.).

8,5 miliarde de euro au fost banii pe care românii i-au cheltuit anul acesta în străinătate. 

Încă e diferenţa foarte mare cu cât cheltuie străinii la noi. Şi aici într-un parteneriat public-privat adevărat se pot rezolva lucrurile.

Pentru că, dacă ne uităm pe litoral, toate hotelurile sunt proprietate privată. Fără un dialog solid între autoritatea locală, între ministerul de profil, între Ministerul Mediului, Administraţia Apelor, plajele şi licitaţiile pentru plaje sunt la ei, lucrul acesta nu s-ar putea dezvolta", a mai spus Radu Oprea.

 

TOP articole
Parteneri
Cele mai noi știri pe ANTENA 3 CNN
» Vezi toate știrile