Antena 3 CNN Actualitate Radiere auto 2023. Unde se face şi ce acte sunt necesare pentru scoaterea unei maşini din circulaţie

Radiere auto 2023. Unde se face şi ce acte sunt necesare pentru scoaterea unei maşini din circulaţie

Redacția Antena 3 CNN
1 minut de citit Publicat la 18:19 08 Feb 2023 Modificat la 18:19 08 Feb 2023

Radierea unei maşini poate părea un proces destul de complicat, însă lucrurile nu sunt aşa cum par.

În 2023, radierea auto reprezintă un proces foarte simplu dacă posesorul acesteia are toate actele necesare pentru a putea scoate maşina din circulaţie.

Radierea auto presupune două etape. Radierea fiscală și radierea din circulație, însă în ordinea obligativității este radierea fiscală.

Pentru radiere auto 2023, posesorii autovehiculelor trebuie să îndeplinească următoarele criterii pentru a scoate din uz maşina.

Radiere auto 2023. Unde şi cum se face

Procesul de radiere auto în 2023 poate părea unul destul de complex, însă totul se simplifică din momentul în care posesorul ştie de la bun început de la bun început lista cu actele necesare pentru a scoate o maşina din circulaţie.

Radierea unui autovehicul se face la DRPCIV. De reţinut este că, pentru radierea din circulaţie, conducătorul auto trebuie să se ocupe de radierea fiscală.

Procesul de radiere fiscală se efectuează la Direcţia Taxe şi Impozite Locale. Astfel că, posesorul autovehiculului trebuie să întocmească un dosar cu următoarele documente pentru radierea fiscală:

  • declaraţie pentru scoaterea din evidenţe a maşinii;
  • cerere pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală;
  • actul de identitate al solicitantului în copie şi în original;
  • cartea de identitate a vehiculului (CIV) în copie şi în original
  • actul care atestă instrăinarea vehiculului sau adeverinţa de la REMAT dacă a fost scos din circulatie.

Acte necesare radiere auto 2023

Potrivit DRPCIV, acestea sunt documentele necesare pentru radiere auto 2023.

  • Cererea solicitantului;
  • Dovada depozitării acestuia într-un spațiu adecvat, deținut în condițiile legii;
  • Certificatul de înmatriculare - original;
  • Plăcuţele cu numărul de înmatriculare;
  • Cartea de identitate a vehiculului în original;
  • Certificatul de atestare fiscală;
  • Certificatul de radiere – 3 exemplare;
  • Actul de identitate al solicitantului, în original;
  • În cazul persoanelor juridice vor fi depuse documentele care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul, în copie (de exemplu: certificat constatator eliberat de Oficiul Național al Registrului Comerțului), precum și împuternicirea reprezentatului legal al acestora;
  • Procură specială autentificată de notarul public, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât titularul.
Citește mai multe din Actualitate
» Citește mai multe din Actualitate
TOP articole