Costurile reparațiilor mașinilor avariate ar putea beneficia de un tarif de referință dacă amendamentele introduse în Parlament vor fi votate și vor intra în vigoare.
Susținută și de Consiliul Concurenței, măsura ar urma să plafoneze atât tarifele percepute de service-urile auto care repară mașini în baza polițelor RCA, cât și sumele facturate pentru închirierea mașinilor oferite la schimb șoferilor păgubiți.
Prin amendamentele analizate în Parlament ar urma să fie plafonate tarifele maximale per ora de manoperă ale service-urilor auto care fac reparații cu RCA. Astfel, ar fi evitate de conturile umflate excesiv către asiguratori, iar clienții nu ar mai plăti sume uriașe de bani pentru asigurările obligatorii.
Costurile cu ora de manoperă pentru reparațiile auto au crescut în 2023 cu 21% față de anul anterior.
"Normal că fiecare își pune adaos-ul lui comercial", spune un bărbat.
"Ar fi ideal. Sunt mari, totul s-a scumpit, nu numai la service-urile auto", mai spune un bărbat.
"Nu ar trebui să existe nicio diferență între despăgubire și valoarea reparației"
"În ecuația asta vorbim de trei personaje. Vorbim de păgubit, de service și de asigurator. În mod normal, păgubitul este cel mai important în această ecuație, pe de o parte, și pe de altă parte, service-ul și cu asiguratorul ar trebui să fie pe același plan și să fie în echilibru. Adică este foarte important să înțelegem că nu ar trebui să existe nicio diferență între despăgubire și valoarea reparației. Adoptarea acestor reglementări ar duce foarte multe service-uri în faliment", spune Dan Barbu, preşedinte Patronatul Operatorilor de Service Auto
Actul normativ este doar la stadiul de proiect în acest moment, iar o decizie va fi luată în perioada următoare.
"Avem niște discuții în cadrul grupului pe subiectul acesta. Nu sunt niște amendamente definitive, sunt niște amendamente pe care noi lucrăm. Nu au fost dezbătute în cadrul Comisiilor de Specialitate", spune Ciprian Şerban, lider de grup PSD Camera Deputaţilor.
Șoferii își duc tot mai des mașinile în service, în condițiile în care România conduce în ceea ce privește numărul de accidente la nivel european. În țara noastră se produc anual aproximativ 400.000 de astfel de evenimente.