Moartea sa a fost anunţată luni de cotidianul italian Corriere della Sera. Un purtător de cuvânt al lui Del Vecchio nu a fost disponibil imediat pentru comentarii.
Crescut într-un orfelinat din Milano, Del Vecchio a plecat din oraşul nordic pentru a se stabili în oraşul Agordo, în Alpii de la nord de Veneţia, începând ca un mic furnizor de piese de rame pentru producătorii locali de ochelari.
Compania sa, EssilorLuxottica, a urmat o serie de achiziţii pentru a deveni în cele din urmă liderul mondial al industriei. Numele recunoscute la nivel mondial Ray-Ban şi Oakley s-au numărat printre zecile de mărci de ochelari pe care Del Vecchio le-a cumpărat în drumul său spre vârf.
Averea netă a lui Del Vecchio era de 25,7 miliarde de dolari la 1 iunie, potrivit Bloomberg Billionaires Index. El deţinea 32% din acţiunile EssilorLuxottica, gigantul franco-italian din domeniul ochelarilor care a rezultat în urma fuziunii din 2018 dintre Luxottica şi gigantul francez Essilor din domeniul lentilelor, informează Mediafax.
Compania, care produce rame pentru case de lux precum Armani şi Prada, pe lângă faptul că deţine mărci precum Ray-Ban, are peste 180.000 de angajaţi, operaţiuni pe tot globul şi o prezenţă în sectoarele luxului şi tehnologiei medicale. EssilorLuxottica este atât cel mai mare retailer de ochelari din lume, cât şi cel mai mare producător de lentile de corecţie.