În România, problema n-a fost niciodată lipsa de idei, ci implementarea lor. Organizaţiile de management al destinaţiilor turistice sună pompos. O să vă explicăm însă care ar trebui să fie scopul lor.
Ele ar trebui să promoveze zonele turistice şi să ofere toate informaţiile despre ce obiective interesante sunt în zona respectivă. Tot un fel de centre de informare de pe vremuri.
"Ele vor fi niște organizații non-profit, parteneriat public-privat unde vor fi reprezentați atât autoritățile locale, cât și asociațiile patronale, profesionale de profil", a spus Dumitru Luca, președinte ANAT (Asociația Națională a Agențiilor de Turism), în reportajul difuzat la News Hour With CNN.
Același scop trebuia să-l aibă și Centrele de Informare Turistică. În acestea s-au îngropat aproximativ 45 de milioane de euro, bani europeni, în construcții, mobilier, hărți, pliante și broșuri. În plus, în fiecare an, banii contribuabililor sunt aruncați de pomană în instituții în care rar găsești pe cineva să-ți ofere informații, dar și când găsești, ți se oferă o hartă.
Am fost să arătăm situaţia la Ministerul Turismului, pentru a întreba dacă nu vor ajunge şi Organizațiile de Management al destinațiilor la fel ca aceste centre de informare.
"Ne dorim ca banii publici care se investesc în promovare să se facă doar prin aceste organizații, tocmai pentru a rupe influența politică de banii investiți în această direcție", a declarat Paul Ene, secretar de stat în Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT).
În 2019, numărul turiștilor străini care au ajuns în România a fost de aproximativ 2,7 milioane, cu o scădere de 4% faţă de 2018.