„Din comitet fac parte ministerele Educației, Investițiilor și Proiectelor Europene, Cercetării, Finanțelor, Justiției, Sănătății, Apărării, Afacerilor Interne, Muncii, Dezvoltării, Culturii și Sportului. În plus, participă în calitate de membri și vicepremierii Guverului. Conducerea este asigurată de prim-ministru, în calitate președinte al comitetului, și de minstrul Educației, în calitate de vicepreședinte. Administrația Prezidențială are statut de invitat permanent. Foarte important: la comunicările comitetului pot participa ca invitați experți în educație și reprezentanți ai societății civile. Contez foarte mult pe aportul acestora”, a declarat Florin Cîțu.
Domeniile prioritare de acţiune din cadrul proiectului ‘România Educată’ sunt: cariera didactică; managementul şi guvernanţa; finanţarea sistemului de învăţământ preuniversitar; infrastructura sistemului de educaţie; curriculum şi evaluare centrate pe rezultate; educaţie incluzivă de calitate pentru toţi copiii; alfabetizarea funcţională; promovarea educaţiei STEAM (science, technology, engineering, arts and mathematics); digitalizare; rezilienţă.
Până la 1 octombrie, se are în vedere elaborarea pachetului legislativ care să asigure implementarea proiectului “România Educată”.
În lunile octombrie şi noiembrie ale acestui an, Executivul doreşte să organizeze consultări cu partenerii sociali, reprezentanţi ai asociaţiilor de părinţi, ai mediului economic şi organizaţiilor neguvernamentale, ai comunităţilor locale, ai altor autorităţi/ entităţi publice, elevi, studenţi, profesori, experţi, pentru definitivarea pachetului legislativ.
„Viziunea de ansambu: e nevoie de coerență și echilibru, pe de o parte între nevoia de schimbare, pe care o reclamă toată lumea, și nevoia de predictibilitate. E nevoie de coerență și echilibru între echitate și performanță. Este nevoie de coerență și echilibru între între politici naționale unitare și nevoia de descentralizare. E nevoie de coerență și echilibru între ținte, care pleacă de la educația preșcolară, până la sistemul de învățământ universitar. Toate acestea trebuie să fie privite într-un ansamblu, de asta spun că e nevoie de coerență.
E nevoie de coerență între resurse, resurse din bugetul național, resurse din fonduri europene clasice șiresursele unice prin PNRR, unde aveam doar sub ”România Educată” 3,6 miliarde de euro. E nevoie de coerență între rolul fiecărui minister, pentru că nu e doar Ministerul Educației. (...) E nevoie de coerență între țintele asumate la nivel național și țintele asumate de România la nivel european. E nevoie de coerență pe toate aceste planuri.
(...) E o provocare imensă și e nevoie de timp pentru că în Educație nu vom vedea niciodată rezultate pe termen scurt”, a declarat Ministrul Educației la Antena 3.