Un profesor de limba română din Târgu-Mureş reuşeşte să ţină altfel de lecţii, pentru că ştie că şi nevoile elevilor s-au schimbat.
Bogdan Raţiu predă la Liceul Bolyai Farkas din Târgu-Mureş şi îşi învaţă elevii să folosească inteligent internetul şi să se apropie de literatură pornind de la elemente care le sunt familiare: clipuri ale muzicienilor în vogă, postări pe Facebook şi Instagram sau dezbateri ale momentului din spaţiul public.
''Am încercat de fiecare dată să creez din sala de clasă un spectacol''
Lucrez în două moduri. Dacă mă duc spre textul literar, atunci am încercat de fiecare dată să creez din sala de clasă un spectacol în care să nu văd strict dimensiunea textului literar, ci să văd la nivel macro, să văd toate asocierile pe care elevul le face, atât din punct de vedere cultural cât şi cu alte texte literare, dar şi cu viaţa sa de zi cu zi. Fac conexiuni cu ceea ce se întâmplă în lumea mass-mediei, cu videoclipurile ca obiect mediatic, simbolic, care merită să fie interpretat şi atunci, automat elevii văd că nu există nicio ruptură între viaţă şi şcoală.
''Încerc să lupt împotriva manipulării şi a fakenews-urilor''
Încerc să selectez aspectele relevante din spaţiul mediatic. Cu cele care nu au valoare sau cele care trebuie privite critic îi învăţ să ia decizii clare, obiective faţă de ceea ce apare şi încerc să lupt împotriva manipulării şi a fakenewsurilor.
Romanul Ion l-am început la reclama de la Cuminţeania Pământului şi plecând de la semnificaţia de la acea reclamă le putea avea în mintea copiilor, am reuşit să ajung la dragostea de pământ şi la toată semnificaţiile care mă interesau pentru momentul în care ajungeam la profunzimea textului'', a povestit profesorul Bogdan Raţiu despre metoda sa de predare.