Antena 3 CNN Externe Produsul banal care se vinde în neștire de când a venit frigul, în Marea Britanie

Produsul banal care se vinde în neștire de când a venit frigul, în Marea Britanie

Mia Lungu
1 minut de citit Publicat la 23:13 13 Dec 2022 Modificat la 23:13 13 Dec 2022

În încercarea de a scăpa de frig în criza energiei, britanicii cumpără în neştire sticle pentru apă fierbinte, iau cu asalt "băncile de căldură", în timp ce danezii se mută în campinguri. Însorita Grecie încearcă în acest context să atragă din ce în ce mai mulţi europeni, scrie Ziarul Financiar.

Potrivit John Lewis, vânzările de astfel de produse au crescut de şase ori faţă de anul trecut. Şi sticlele Argos s-au epuizat în multe maga­zine din Londra şi Manchester.

Cu britanicii disperaţi să-şi dimi­nu­eze consumul de energie, retailerii încearcă să-i tenteze cu o serie întreagă de produse cum ar fi poncho-uri e­lectrice, salopete căl­duroase, cuptoare cu microunde, pături electrice.

Britanicii iau de asemenea cu asalt aşa-numitele bănci de căldură. Cu numai şase luni în urmă, ideea de spaţii unde oamenii pot scăpa de locuinţele îngheţate era privită cu reticenţă. Acum, într-o bibliotecă din Suffolk, familii de tineri, angajaţi din restaurante şi un fost angajat al NHS se numără printre cei care se refugiază într-un astfel de spaţiu.

O analiză a Joseph Rowntree Foun­dation sugerează că 4,3 mili­oane de gospodării şi-au redus deja cheltu­ie­lile pe încălzire în acest an. Consiliile din întreaga ţară lucrează cu organi­zaţiile de caritate pentru înfiinţarea unor spaţii calde în teatre, muzee, catedrale, staţii de pompieri şi cafenele.

În criza energiei, mulţi danezi nu au altă alternativă decât să se mute în campinguri, scrie Deutsche Welle.

Scumpirea energiei îi forţează pe danezi să-şi caute locuinţe alter­na­tive. Susţinerea oferită de guvernul danez nu este suficientă pentru a­coperirea facturilor în creştere la energie.

Administratorii campingurilor subliniază că mulţi danezi pur şi simplu nu mai fac faţă costurilor de trai în creştere. Numărul celor care aplică pentru un loc într-un astfel de spaţiu este în creştere constantă.

Cu cea mai mare parte a Europei confruntându-se cu costuri în creş­tere dramatică la energie, Grecia a lansat o iniţiativă de valorificare a iernilor sale blânde pentru atragerea de călători pe toată durata anului, potrivit Euronews.

Ministrul grec al turismului, Vassilis Kikilias, întors de curând dintr-un tur al mai multor capitale europene pentru promovarea iniţiativei respective, susţine că guvernul ţării lucrează la un plan de promovare a Greciei 12 luni pe an.

Citește mai multe din Externe
» Citește mai multe din Externe
TOP articole