Potrivit unui producător ieșean, felul în care sunt prezentate alimentele în magazine ţine de cerințele pieţei. Astfel, şi în ceea ce privește dorinţa ca puiul să aibă acel aspect bio de ţară ar fi, potrivit acestuia, o tehnică rezultată din necesitați de marketing.
Mai mult, producătorul a ţinut să explice că unii producător nu fac decât să aplice anumite practici comerciale din anii 70-80, care nu sunt cu mult diferite faţă de acum.
"La ora actuală, pentru obținerea acestor pui galbeni, ca să zicem aşa, se utilizează substanțe naturale, respectiv, bulion, praf de gălbenele sau betacaroten (…) Deci nu este toxic! Nu are impact asupra sănătății omului (...)
Dacă marketingul cere pui galbeni, atunci li se oferă pui galbeni. Nu este nicio înșelare a populaţiei sau a consumatorului practica de a administra în hrana găinilor ouătoare sau a puilor de carne diferite substanțe sau aditivi furajeri. Tehnica era din 1970, când România exporta către URSS ouă, şi atunci se folosea în furajarea găinilor ouătoare bulion.
La noi, la fermă, există nişte bazine de zeci de tone, din anii ’80, în care se administra bulion în hrana găinilor ouătoare, pentru a se obține un ou cu un gălbenuș intens colorat în galben”, a declarat pentru Ziarul de Iaşi un producător din Iaşi, subliniind că în ferma pe care o conduce nu se produc deloc pui galbeni, ci albi, normali.
Cât despre cei care susţin ideea puilor vopsiți producătorul spune că aceste idei "nu există decât în mintea unor oameni, care nu au expertiză, să spună asemenea elucubrații”.