Antena 3 CNN Conținut plătit Process Communication Model, "știința" care revoluționează interacțiunile dintre oameni

Process Communication Model, "știința" care revoluționează interacțiunile dintre oameni

Redacția Antena 3 CNN
2 minute de citit Publicat la 13:19 08 Iun 2022 Modificat la 13:23 08 Iun 2022

Un exemplu celebru este reprezentat de metodologia Process Communication Model pentru analiza personalității. Modelul creat de doctorul Taibi Kahler s-a dovedit atât de eficient, încât a avut întrebuințări dintre cele mai diverse. A fost utilizat de NASA, pentru selecția astronauților, de politicieni celebri, în campaniile electorale, dar și de managerii unor companii de top la nivel mondial.

Ce este și cui i se adresează metodologia Process Communication Model?

Cunoscută și sub denumirea prescurtată de PCM, această metodă pentru analiza personalității a fost creată pe baza a peste 40 de ani de cercetare, modelul fiind validat de aproximativ un milion de profiluri completate.

Sunt folosite instrumente practice, care fac posibilă determinarea în timp real a trăsăturilor de personalitate ale unui individ, a nevoilor psihologice, comportamentului pe care este de așteptat să îl aibă în condiții de stres, precum și a motivațiilor care îi ghidează alegerile.

La baza metodologiei Process Communication Model, se află 6 tipuri de personalitate, pe care le are fiecare om, însă ele sunt "așezate" în mod distinct și au intensități diferite, în funcție de arhitectura de personalitate a fiecăruia.

Training-ul se poate dovedi extrem de util pentru modularea interacțiunii în procesul de vânzare, în comunicarea interdepartmanetală, în leadership, recrutare, gestionarea situațiilor stresante și a conflictelor. În ultimă instanță, se adresează oricărei persoane cu un nivel crescut de interes și curiozitate cu referire la psihologie și la modul în care oamenii comunică și interacționează.

Care sunt etapele programului Process Communication Model?

Totul începe, așa cum este firesc, cu procesul de înscriere și cu personalizarea training-ului. Cursanții individuali pot consulta programul evenimentelor în secțiunea calendar a site-ului Brightway.ro. Pe de altă parte, dacă vrei să aplici cursul pentru o întreagă echipă, training-ul poate fi personalizat, studiile de caz și exemplele urmând să fie adaptate în funcție de domeniul de activitate.

Prima etapă presupune completarea chestionarului de personalitate, care durează aproximativ 60 de minute. După completarea online, vei primi un raport complet cu arhitectura de personalitate, care îți va permite să te cunoști mai bine.

A doua etapă se va desfășura pe durata a 3 sau 4 zile și va furniza accesul la o gamă diversă de cunoștințe foarte folositoare. Este analizat modul în care metodologia Process Communication Model te poate ajuta în contextul actual, după care vei învăța tipurile de personalitate și percepțiile acestora, prin analize cu exemple concrete. Apoi, specialiștii Brightway® se vor referi la mindset și relații, la persuasiune, dar și la stilul de management pe care îl preferi.

În cadrul acestei etape, vei aprofunda, prin studii de caz, fiecare tip de personalitate în parte. Vei învăța toate detaliile necesare, referitoare la preferințe, puncte forte, nevoi psihologice, modul de a vorbi, comportamentul sub stres, mediile în care lucrează și locuiesc reprezentanții respectivelor tipologii. Apoi vei învăța, bineînțeles, cum să recunoști trăsăturile de personalitate la oamenii din jurul tău.

Etapa a treia presupune teme săptămânale de lucru, timp de 3 luni. Fiecare astfel de temă săptămânală va include un chestionar interactiv pentru recapitularea cunoștințelor, două exemple de personaje ale căror profiluri va trebui să le realizezi, pe baza unor interviuri de pe YouTube, plus un exercițiu pe care să îl pui în practică.

În concluzie, metodologia Process Communication Model îți oferă instrumente performante atât pentru autocunoaștere, cât și pentru toate interacțiunile dintre oameni, desfășurate pe plan personal și profesional. Participarea la acest program va schimba modul în care înțelegi oamenii!

Citește mai multe din Conținut plătit
» Citește mai multe din Conținut plătit
TOP articole