Şoferii români trebuie să ştie acest lucru, mai ales că procedura poate dura mai mult timp, iar inspectorii de la Registrul Auto Român (RAR) explică cum poate fi selectată maşina pentru această reverificare.
"Să vezi ce mi s-a întâmplat, mi-a blocat RAR mașina la ITP…"
Probabil ați auzit și voi poveștile care încep în acest mod și continuă, uneori, cu scenarii care nu au nicio legătură cu realitatea.
Pentru că în ultima perioadă mai mulți șoferi ale căror autovehicule au fost blocate în stațiile ITP pentru a fi reverificare de inspectorii RAR ne-au întrebat cu surprindere despre această practică, colegii de la Auto Test Magazin explică în detaliu procedura legală prin care un autovehicul poate fi blocat într-o stație ITP pentru a fi reverificat de inspectorii RAR", este mesajul postat pe pagina de Facebook a Registrului Auto Român (RAR).
Atunci când vă prezentați la o stație ITP, inspectorul are obligația să vă informeze că există posibilitatea ca vehiculul să fie selectat în vederea reverificării în prezența unui specialist RAR, cu toate consecinţele ce decurg din această procedură, inclusiv timp suplimentar de aşteptare.
În toate cazurile, reverificările efectuate de inspectorii RAR vor acoperi integral planul de operaţiuni corespunzător categoriei vehiculului. Aşa că, dacă nu aveţi mult timp la dispoziție, mergeţi când programul vă permite o mică abatere.
Legal, vehiculul poate fi reţinut în stație maximum 45 de minute după finalizarea verificărilor din planul de operaţiuni, la solicitarea RAR.
Aplicaţia informatică de gestionare a activităţii ITP este o aplicaţie utilizată de staţiile ITP autorizate, iar selectarea vehiculelor ce urmează a fi reverificate de inspectorii RAR se face prin algoritm aleatoriu, fără să cuantifice diverşi parametri precum: marcă, zonă geografică, proprietar, rezultatul obţinut în urma efectuării ITP (admis sau respins) etc.
Reinspecţiile reprezintă una dintre pârghiile impuse de legislaţia specifică în vigoare pentru realizarea verificărilor privind supravegherea agenţilor economici autorizaţi şi a îndeplinirii parametrilor de calitate necesari în desfăşurarea activităţii de ITP.
Această cerință a rezultat în urma transpunerii cerinţelor legislaţiei comunitare în domeniu.
Supravegherea se realizează prin reverificarea unui procent minim de vehicule din totalul vehiculelor inspectate, procentul fiind diferit şi stabilit în conformitate cu gradul de performanţă al fiecărei stații de ITP în parte, inclusiv al inspectorilor tehnici care activează în staţia respectivă, cuantificându-se prin intermediul acestei aplicaţii informatice şi calitatea inspecţiilor tehnice periodice efectuate, potrivit autotestmagazin.ro.