Antena 3 CNN Emisiuni România Inteligentă Problemele din reţeaua electrică, remediate mai rapid cu ajutorul dronelor

Problemele din reţeaua electrică, remediate mai rapid cu ajutorul dronelor

Georgiana Adam
2 minute de citit Publicat la 10:56 09 Mai 2022 Modificat la 10:56 09 Mai 2022

Acest lucru presupune că timpul de remediere a deranjamentelor se reduce atunci când sunt probleme în rețea. 

Prin implementarea Mobile Workforce Management, intervenția pentru remedierea problemelor din reţea este mult mai rapidă. Angajații Distribuție Oltenia primesc toate informațiile necesare, pe tablete, în timp real.

"Tableta este de foarte mare ajutor pentru că înainte dispecerul ne suna la fiecare deranjament, trebuia să scriem în caiet un raport operativ și acum, această tabletă ne scurtează foarte mult timpul de intervenție și avem în ea și detalii despre deranjament: locație, tip deranjament (colectiv, individual), mai multe specificații tehnice", spune Ion Dumitru Florentin, elecrician la Distribuție Oltenia.

În MWM, operatorul a investit peste 2.350.000 euro din 2018 până în 2021, iar în 2022 a alocat 220.000 de euro din fonduri proprii. 

"Prin acest sistem avansat de management al forței de muncă se primesc informațiile de la dispecer direct pe tabletă și se selectează ruta cea mai optimă pentru deplasare. Avem harta GIS care ne arată harta instalațiilor electrice.

Putem spune că prin MWM am redus vreo 75% din volumul de hârtie pe care o consumam înainte. Acum nu o mai consumăm și am redus timpul de intervenție cu peste 10%", explică Adrian Pavel, Director Direcția Exploatare și Mentenanța Rețelei Electrice de Distribuție (RED) Distribuție Oltenia.

Angajații au chiar și drone, cu ajutorul cărora pot identifica orice problemă în rețea.

"Înainte electricienii mergeau pe traseu, utilizau un binoclu, erau situații în care pentru a depista o problemă trebuiau să se urce pe stâlp. 

Vă dați seama că timpul era destul de mare, era și un grad de pericol mai mare. Acum, cu ajutorul dronelor, depistăm atât problemele din zona vizuală, cât și în zona de infraroșu, acolo unde putem avea probeme de rezistență de contact și altele asemenea probleme", a continuat Adrian Pavel.

Distribuţie Oltenia are în plan să instaleze şi aproximativ 400.000 de contoare inteligente până în 2024. 

Acestea vor înregistra datele de consum zilnic, astfel că vor putea fi facturate datele de consum reale şi, mai mult, operatorul poate transmite aceste date, la cerere, consumatorilor interesați să devină mai eficienţi energetic. 

În plus, compania se preocupă constant şi de perfecţionarea angajaţilor şi pregătește şi viitori electricieni, în cadrul proiectului Ucenic Electrician.

"Pentru a realiza acest scop, Distribuție Oltenia a realizat poligoane de instrucție, pentru a implementa conceptul de a face. Noi vrem să ne instruim colegii prin a face, trecând de la pregătirea teoretică la cea practică, executând efectiv instruirea", mai spune Adrian Pavel, Director Direcția Exploatare și Mentenanța Rețelei Electrice de Distribuție (RED) Distribuție Oltenia.

Distribuție Oltenia alimentează cu energie electrică peste 1,4 milioane de consumatori din judeţele Argeş, Dolj, Gorj, Mehedinţi, Olt, Teleorman şi Vâlcea şi este în prezent operatorul de distribuție cu cei mai mulţi prosumatori racordaţi la reţea, la nivel naţional, o altă dovadă a nivelului ridicat de digitalizare a rețelei de distribuție.

Citește mai multe din România Inteligentă
» Citește mai multe din România Inteligentă
TOP articole