Un an mai târziu a avut loc zborul inaugural cu pasageri al avionului ROMBAC 1-11 pe ruta București–Timișoara, dar și prima cursă externă, pe ruta București-Londra.
Înainte de 1989, Întreprinderea de Avioane București, actuala Romaero Băneasa, a construit 9 aparate de acest tip, fiind singurul avion comercial cu reacție din Europa comunistă, cu excepția URSS.
[GAL layout="3"]Toate au fost cumparate de Tarom și Romavia, ulterior fiind operate și de către alte companii din Orient, Asia și Africa.
Botezat „YR-BRA”, primul avion de pasageri mediu curier românesc cu reacție Rombac 1-11, aeronavă construită sub licență britanică BAC 1-11, un model proiectat la începutul anilor '60 și produs între anii 1963-1982 de British Aircraft Corporation, a fost prezentat fostului dictator Nicolae Ceaușescu, oficialităților de la București și presei în data de 27 august 1982.
Citește și: Anchetă exclusivă: Cine a băgat în vrie mândria naţională, TAROM
Din păcate acest avion nu a mai fost permis pe aeroporturile din lume pentru că era foarte poluant fonic.
Amintim că primul avion cu reacție din lume a fost construit de românul Henri Coandă, pe vremea când avea doar 24 de ani, în 1910. Totodată, el a fost și primul om din lume care a zburat cu un avion cu reacție, pe aeroportul Issy-les-Moulineaux de lângă Paris.