Companiile românești au fost în lumina reflectoarelor la Innotrans Berlin, cel mai mare târg feroviar din lume. În cadrul celei de-a 14-a ediție a evenimentului a fost prezentat primul tren cu o locomotivă Diesel fabricat după cel de-al doilea Război Mondial și care se ridică la cele mai înalte standarde din industria feroviară.
Locomotivele electrice produse în România au atras noi clienți din Europa.
„Ne bucurăm să participăm și anul acesta la cel mai mare târg din industria feroviară, InnoTrans Berlin. De data aceasta, am decis să participăm cu toate cele patru fabrici de vagoane și locomotive pe care le deține grupul și pentru a prezenta ingineria noastră feroviară din România și din afara României.
Noi ne-am propus să promovăm cel mai nou produs al grupului GRAMPET, trenul DMU (n.r. Disele Multiple Unit) Leon. Un tren DMU produs pentru prima dată după al Doilea Război Mondial. Ce este important este că e produs și proiectat de către inginerii români”, a declarat Gruia Stoica, președinte Grampet.
Cel mai nou tren românesc are 30.000 km de teste la activ și este certificat CEE. Astfel, poate circula oriunde în Europa. Este compus din trei vagoane cu o capacitate totală de 155 de locuri. Design-ul interior este modern și confortabil și oferă o zonă VIP cu fotolii business. Pasagerii se vor bucura și de ferestre cu vedere panoramică, izolație fonică și sisteme audio-vizuale de informare.
„Având contracte cu cele mai mari firme din industria feroviară, începând din China, Germania, vreau să vă spun că, în urma discuțiilor avute, noi, românii și inginerii români, cel puțin ai grupului GRAMPET, nu suntem cu nimic diferit de ceilalți. Eu am încredere în echipa GRAMPET, dar și în ceilalți care sunt din România, că au început să înțeleagă importanța industriei feroviare și au început să crească de la an la an”, a mai declarat Gruia Stoica, președinte Grampet.
De asemenea, fabrica Softronic din Craiova, singura unitate din sud-estul Europei care produce locomotive electrice noi și echipamente de tracțiune, va începe livrările în mai multe țări balcanice.
Locomotivele electrice 100% românești se regăsesc deja pe șinele din Occident
„În cadrul acestui târg am dezvoltat și am găsit noi clienți pentru această locomotivă, clienți ce vor în partea balcanică și anume Croația, Serbia, Muntenegru. Și trebuie să dezvoltăm și să certificăm această locomotivă împreună pe această zonă a Europei. Da, este o locomotivă românească 100%”, a declarat Sebastian Ghiță, director Softronic.
Producătorul Softronic Craiova a anunțat și livrarea a șase locomotive noi în perioada următoare către operatori din România și Ungaria.
Noile locomotive vor asigura tracțiunea trenurilor de marfă din Ungaria și din România.