Primarul Sectorului 6 din Capitală, Ciprian Ciucu susţine că în momentul de faţă Bucureştiul arată ''ca unul din Asia Centrală sau din Africa Sub-Sahariană”.
''Nu se mai poate ca până acum, trebuie să facem ceva, la 14 ani de la aderarea la UE, orașul nostru arată ca unul din Asia Centrală sau din Africa Sub-Sahariană.
Ciprian Ciucu anunță supraimpozitarea cu 500% a clădirilor și a terenurilor neîngrijite din Sectorul 6
De asemenea, edilul vrea să îi taxeze aspru pe cei care îşi abandonează maşinile sau nu îşi îngrijesc clădirile şi terenurile.
(1) Am propus Consiliului Local al Sectorului 6 ca astăzi să voteze Majorarea impozitului aferent clădirilor și terenurilor neîngrijite cu până la 500%. Deci este vorba și de (1) CLĂDIRI care sunt stare avansată de degradare, stare de paragină, insalubre, fațade nereparate/necurăţate/netencuite/nezugravite, geamuri sparte etc. și de (2) TERENURI aflate stare de paragină, acoperite de buruieni, părăsite/abandonate, insalubre, neefectuarea curățeniei în curți, neîntrebuinţarea/nerepararea împrejmuirilor s.a.m.d.
(2) De asemenea, am mai propus Consiliului Local să înființăm un serviciu de ridicare a mașinilor abandonate pe spațiul public sau parcate complet aiurea.
Au fost probleme în trecut cu “hingherii de mașini” și de aceea nu vom apela la firme/operatori privați ci vom înființa acest serviciu în cadrul Administrației Domeniului Public, care va colabora cu Poliția Locală. Tarifele sunt gândite pentru a acoperi costurile, astfel: 300 lei, inclus TVA/ vehicul, pentru operațiunea de ridicare, 200 lei, inclus TVA/ vehicul, pentru operaţiunea de transport; 30 lei, inclus TVA/zi/ vehicul, pentru operaţiunea de depozitare. (In paranteză fie spus, acestea sunt și tarifele la la Cluj-Napoca).
''Mașinile abandonate îngreunează salubrizarea străzilor''
Avem nevoie de acest serviciu în primul rând pentru a aplica politica de eliberare a spațiului public de mașini abandonate. De asemenea, acest serviciu ne va permite să intervenim rapid, cu forțe proprii, pentru a ridica mașinile care îngreunează salubrizarea străzilor!
Principalii “beneficiari” ai acestui serviciu vor fi aceia care parchează pe spațiul verde (sau “fost verde”), aceia care vin cu dubele, furgonetele și alte mașini de serviciu în cartiere și le parchează aiurea (cf. legii nu avem ce le face dacă parchează în parcări publice), cei care, prin locurile în care parchează în zone interzise dau dovadă de mare ne..., de nepăsare și lipsă de respect pentru spațiul public, vreau să spun.
Pentru cei de mai sus vom aplica politici de toleranță zero dar pentru restul cetățenilor vom aplica treptat astfel de politici pe măsură ce Primăria Municipiului București sau Primăria Sectorului 6 va oferi opțiuni de parcare.
Foto: Autoutilitară aparținând unei firme parcată pe un teren degradat, neîmprejmuit.