Antena 3 CNN Dezvoltăm România Sustenabil Prima companie certificată Zero Waste din România | Dezvoltăm România Sustenabil

Prima companie certificată Zero Waste din România | Dezvoltăm România Sustenabil

Redacția Antena 3 CNN
2 minute de citit Publicat la 13:30 09 Mai 2023 Modificat la 13:30 09 Mai 2023

Viața din oceane se sufocă în plastic și, cu toate acestea, ambalajele de unică folosință reprezintă încă sistemul central de livrare utilizat în industria bunurilor de larg consum din întreaga lume.

Aproximativ o treime din alimentele produse sunt fie pierdute, fie risipite.

Între timp, ambalajele și recipientele, în special hârtia, cartonul și plasticul, continuă să fie principala sursă de deșeuri în sectorul comerțului cu amănuntul.

Așa că pentru companii provocarea reducerii deșeurilor e la fel de mare ca și pentru guverne.

În același timp, consumatorii sunt din ce în ce mai conștienți și caută magazine implicate în comunitate și proiecte de mediu. În România sunt încă puține certificări care să ateste sustenabilitatea companiilor.

"Kaufland este prima și, până în prezent, singura companie din România ce deține certificarea Zero Waste, din partea TÜV SÜD. Acesta este un model de referință pentru gestionarea deșeurilor operaționale și a materialelor reciclabile, pentru că nu vrem să risipim.", a mai spus Marco Hößl, CEO, Kaufland Romania & Moldova.

Coșurile de colectare selectivă, școlarizarea angajaților, monitorizarea întregului proces și numirea unor responsabili cu salubritatea și respectarea cerințelor Zero Waste sunt doar câteva dintre măsurile care au fost aplicate.

"Am implementat o serie de sisteme și inițiative pentru angajați, prin care sa limităm cantitatea de deșeuri operaționale. Cele care nu pot fi evitate, sunt revalorificate prin reciclare, compostare sau fermentare.", a mai adăugat şi Luiza Neag, Manager Sisteme de Mediu, Kaufland România.

Dar sistemul Zero Waste este mai mult decât atât, pe lângă beneficiile funcționale ale companiei, ajută și la regândirea deciziilor de cumpărare și consum pe care le iau consumatorii în maniera în care se intenționează reducerea pe cât posibil a deșeurilor generate.

 "Sperăm să se alăture şi alte companii misiunii Zero Waste. Singuri nu vom putea să schimbăm lucrurile în bine, dar ştim că împreună vom putea să facem diferenţa.”, a mai spus Marco Hößl, CEO, Kaufland Romania & Moldova.

Inițiativele de tip zero waste sunt vitale, dacă punem lucrurile în context. Din anii '50 până în prezent, s-au produs 8,3 miliarde de tone de plastic, din care aproximativ jumătate începând din 2004.

Și, deoarece plasticul nu se degradează în mod natural, miliardele de tone care stau la groapa de gunoi, plutesc în oceane sau se îngrămădesc pe străzile orașelor, în organismele animalelor, în solul pentru agricultură, iar cercetări recente au descoperit microparticule de plastic chiar şi în sângele uman.

  • Sistemul Zero Waste ajută companiile să își reducă pierderile, dar și să câștige încrederea consumatorilor;
  • Viziunea Zero Waste ajută companiile să își reducă deșeurile la nivel operațional și nu numai.
Citește mai multe din Dezvoltăm România Sustenabil
» Citește mai multe din Dezvoltăm România Sustenabil
TOP articole