"La Forumul Economic desfășurat la Roma, interesul companiilor italiene pentru România a fost unul deosebit de mare. Într-adevăr, este o miză uriașă. Investim peste 20 de miliarde de euro până în 2030 în infrastructura de transport, 13 miliarde pe zona rutieră și 7 miliarde în cea feroviară", a declarat Marcel Ciolacu înainte de şedinţa de guvern.
Acesta este convins că astfel de investiții în infrastructură, dar și în educație și sănătate, îi pot determina pe românii plecați la muncă în străinătate să se întoarcă acasă.
De altfel, vorbind despre infrastructură, Ciolacu a mai spus că astăzi se mai semnează un contract de lucrări la un lot de pe Autostrada Unirii A8, de 30 km.
"Am înțeles de la domnul ministru Boloș că România a atras, în premieră, două miliarde de euro din emiterea de obligațiuni verzi, bani cu care putem finanța inclusiv proiecte precum tronsoane de metrou și căi ferate integral electrice", a adăugat premierul.
Autostrada Unirii sau A8 leagă Moldova de Transilvania
Autostrada A8, cunoscută şi sub numele de Autostrada Unirii, este o autostradă ce va fi construită pe traseul Ungeni - Iaşi - Târgu Frumos - Paşcani - Târgu Neamţ - Poiana Largului - Ditrău - Târgu Mureş, unde va face joncţiune cu autostrada A3.
Autostrada Unirii va avea o lungime totală de 304,2 kilometri, iar costul total estimat pentru lucrări este de 4,07 miliarde de euro.
Material susţinut de PSD