Proiectul prin care se promite digitalizarea actelor de stare civilă a început în anul 2018.
De atunci, s-a lucrat la scanarea și arhivarea a peste 60 de milioane de certificate de naștere, de căsătorie și de deces.
În curând, toate aceste documente vor fi disponibile în format digital, accesibil atât pentru funcționarii din instituțiile statului, cât și pentru cetățeni.
"Este vorba de digitalizarea a 68,5 milioane de acte de stare civilă: certificate de naștere, certificate de căsătorie, divorț, deces, care sunt emise de autoritățile din România, pe o plajă de 100 de ani.
Deci din 1921 până în 2021, aceste acte au fost digitalizate, iar procesul va continua.
Procesul va funcționa mult mai simplu decât funcționează astăzi obținerea actelor de stare civilă
Vor fi instalate terminale care vor opera sistemul în peste 3.000 de unități administrativ-teritoriale din România.
Practic, fiecare cetățean va accesa acest sistem, o bază de date, de la orice computer pe un sistem parolat, evident, cu nivele de acces, astfel încât să-și obțină actele de stare civilă, oriunde s-ar afla în lume, prin intermediul tehnologiei online."
Întrebat de când vom putea folosi acest sistem și ce condiții ar trebui să îndeplinim, ministrul a spus:
"Testele pentru trecerea de la faza de pilot, către faza de operare au fost finalizate. Încep acum programele de pregătire tehnică, cu cei care vor opera sistemul.
Începând cu luna ianuarie, toate aceste proceduri vor putea fi finalizate, astfel încât, anul viitor, orice cetățean va putea accesa această bază de date, foarte simplu, dintr-un sistem de acces, pe o platformă parolată.
Odată validat documentul, el va putea fi folosit în fața oricăror autorități, nu va mai fi nevoie să reluăm procedura de fiecare dată", a declarat Cătălin Predoiu, ministrul Afacerilor Interne.