Antena 3 CNN Actualitate Poveștile emoționante ale operatorilor STS, de la 112: ”Pe fundal se auzea cum copilul de 5 ani îl îmbrăca pe cel de 3 ani”

Poveștile emoționante ale operatorilor STS, de la 112: ”Pe fundal se auzea cum copilul de 5 ani îl îmbrăca pe cel de 3 ani”

Redacția Antena 3 CNN
1 minut de citit Publicat la 14:07 11 Feb 2024 Modificat la 14:07 11 Feb 2024

Anul trecut, operatorii STS ai Serviciului de urgență 112 au preluat 10.489.979 de apeluri, din care 53,82% au reprezentat urgențe.

Operatorii 112 s-au confruntat cu diverse situații, iar cele mai emoționante au fost cele în care au fost nevoiți să interacționeze cu copiii.

În astfel de cazuri, operatorii acționează diferit pentru a identifica urgența.

”Trebuie să vorbim calm cu ei, trebuie să avem grijă să nu punem mai multe întrebări odată, astfel încât copilul să nu se încurce, să nu înțeleagă exact ce avem de făcut. Limbajul folosit trebuie să fie un limbaj simplu”, a declarat  Aura Stănică, operator formator 112, în direct la Antena 3 CNN. 

”Pe fundal se auzea cum copilul de 5 ani îl îmbrăca pe cel de 3 ani”

Fiecare interacțiune cu un copil se transformă într-o poveste emoționantă. Aura Stănică, operator formator 112, a vorbit despre unul dintre cele mai emoționante cazuri, cel în care doi copii de 5 și 3 ani au sunat la 112, pentru că mama lor nu se mai trezea.

”La un moment dat au fost doi copii, un copil de 5 ani și un copil de 3 ani. Au sunat seara la 112 că mama lor nu se mai trezea, au spus că doarme și că încearcă să o trezească și că nu se mai poate trezi. 

Atunci, operatul 112 i-a spus să încerce să o strige, să se miște puțin. Mama nu a reacționat și atunci operatorul a încercat să afle adresa unde erau copiii, ei fiind foarte mici nu știau...

Copilul de 5 ani a fost îndrumat să se ducă la un vecin să întrebe adresa, iar pe fundal se aude cum copilul de 5 ani îl îmbrăca pe cel de 3 ani și îi spunea:  'Uite, acum te încalț, acum îți dau haina '...”, a mai declarat  Aura Stănică, operator formator 112. 

Cătălin Chirca, purtător de cuvânt STS, a venit cu câteva recomandări pentru întreaga populație, pentru a identifica dacă problema pentru care apelează la 112 este într-adevăr o urgență.

”Statistica ne-a arătat că aproape jumătate dintre apelurile la 112 nu sunt urgențe. Cred că fiecare, înainte de a suna la 112, trebuie să își pună întrebarea dacă este pusă în pericol viața, proprietatea sau mediul și atunci o să ne dăm seama dacă e nevoie ca acolo, la fața locului, să intervină un echipaj de ambulanță, de poliție, de pompieri, SMURD, Jandarmerie sau Salvamont în zonele montane”, a mărturisit Cătălin Chirca, purtător de cuvânt STS, în direct la Antena 3 CNN.

Citește mai multe din Actualitate
» Citește mai multe din Actualitate
TOP articole