Antena 3 CNN Actualitate Inedit Povestea tristă a Transfăgărăşanului, „drumul dintre nori”

Povestea tristă a Transfăgărăşanului, „drumul dintre nori”

S.T.
<1 minut de citit Publicat la 12:33 20 Sep 2018 Modificat la 12:33 20 Sep 2018

La data de 20 septembrie 1974 a fost inaugurat drumul naţional Transfăgărăşan.

Pentru realizarea celor 91 de kilometri de şosea s-au dislocat circa 3 milioane de tone de rocă, s-au făcut 830 de lucrări transversale şi 290.000 de metri cubi de zidărie. Pentru realizarea tunelului Capra – Balea - cel mai lung din România, cu o  lungime de 887 m - au fost escavaţi peste 41.000 metri cubi de rocă. De asemenea, s-au folosit 20 tone de dinamită, 3.573 tone de ciment, 89 tone de oţel beton, 24.000 ancore, 129 tone de plase sudate, 14.200 metri patraţi de cofraje, 1.750 metri liniari de tuburi de beton, 4.100 metri liniari de ţeavă, 50 tone de confecţii metalice, 6.900 metri cubi de nisip, 6.000 metri cubi de pietriş, 3.000 tone de cribluri si 740 de lampi de iluminat.

O parte dintre cei care au construit „drumul dintre nori” au murit în prăpăstiile adânci ale Munţilor Făgăraş. Oficial au fost raportaţi zeci de morţi, neoficial au fost de ordinul sutelor.

Vezi AICI imagini inedite de la construcţia Transfăgărăşanului

 

Etichete: poveste drum
Citește mai multe din Inedit
» Citește mai multe din Inedit
TOP articole