Antena 3 CNN Politică PISA 2018. Ministrul Educației, reacție uluitoare la rezultatele dezastruoase obținute de România la ultimele teste PISA. „Nu trebuie să ne îngrijorăm, evaluarea nu pune accentul pe ce ştiu elevii”

PISA 2018. Ministrul Educației, reacție uluitoare la rezultatele dezastruoase obținute de România la ultimele teste PISA. „Nu trebuie să ne îngrijorăm, evaluarea nu pune accentul pe ce ştiu elevii”

1 minut de citit Publicat la 13:20 03 Dec 2019 Modificat la 13:20 03 Dec 2019

PISA 2018. Ministrul Educaţiei, Monica Cristina Anisie a comentat rezultatele dezastruoase obținute de România la testele PISA și a anunțat că va face o analiză pentru a se vedea de ce elevii nu au reușit să aibă un scor mai bun decât cel din 2015.

PISA 2018. În același timp, ministrul a recunoscut că sunt probleme în sistemul de învățământ, însă a spus că ”nu trebuie să ne îngrijorăm”, căci evaluarea „nu pune accentul pe ce ştiu elevii, ci pe aplicarea cunoştinţelor în situaţii concrete de viaţă”.

Citește și: Ce este PISA: testele la care România obține cel mai slab punctaj din ultimii nouă ani

PISA 2018. „Nu trebuie neapărat să ne îngrijorăm de această evaluare a testelor PISA, e o evalare internaţională. Trebuie să facem diferenţa între Evaluările pe care le realizează ministerul Educaţiei pentru clasa a II-a, a IV-a sau a VI-a, ori evaluările de la finalul clasei a VIII-a sau de la Bacalaureat. Accentul la aceste evaluări internaţionale nu cade neapărat pe ceea ce ştiu elevii, ci pe aplicarea cunoştinţelor în situaţii concrete de viaţă, deci trebuie să ne raportăm la acest aspect”, a spus Ministrul Educației, Monica Anisie, într-o intervenție telefonică la Digi24.

PISA 2018. După ce a declarat că rezultatele evaluării nu sunt îngrijorătoare pentru că nu arată ce ştiu elevii, ci că nu ştiu să aplice cunoştinţele în situaţii de viaţă, ministrul continuă și spune că “teoria pe care ei o învaţă trebuie să poată fi aplicată“.

PISA 2018. Este problemă de sistem, ar trebui să înţelegem că şi profesorii trebuie să pregătească în aşa fel elevii încât să existe corelaţia cu piaţa muncii şi cu viaţa de zi cu zi, să fie reală, iar teoria pe care o învaţă să poată fi aplicată în viaţa de zi cu zi. Este şi problemă de minister”, a explicat Monica Anisie, potrivit sursei citate.

Citește și:  PISA 2018. România, rezultat dezastruos la teste, cea mai mare cădere fiind la Matematică. Analfabetismul funcțional, la apogeu

Citește mai multe din Politică
» Citește mai multe din Politică
TOP articole