"Un pilot, indiferent că e de avion sau de elicopter, are câteva manuale zdravene de știut pe de rost, printre care manualul de zbor, manualul operațiunilor, manualul companiei și așa mai departe. Iar biblia de căpătâi este acel manual, acel document care spune ce trebuie să faci în situații nornale, în situații anormale și în situații de urgență.
Ele au culori diferite ca și cazuri speciale, cu verde, cu galben, cu roșu, iar cele cu roșu trebuie ținute minte pe de rost și acționat ca atare imediat. Aterizarea neplanificată, cum a fost aceasta, se poate produce în trei situații, din punct de vedere tehnic: una este 'aterizează acolo unde o poți face în siguranță' și asta înseamnă un caz foarte ușor și anume scăderea presiunii uleiului sau ceva de acest gen care îți permite, conform manualului, să te duci la ce mai apropiat aeroport pentru asistență tehnică, chiar dacă e la 30-40 de kilometri.
A doua situație care este puțin mai dificilă este 'aterizează când poți mai repede'. Asta înseamnă că îți dă totuși timp 2-4 minute să cauți un loc de aterizare cu cale de acces facilă astfel încât să poți ateriza acolo fără să îți asumi riscuri colaterale vizavi de clădiri sau persoane și să primești acolo asistență tehnică.
A treia situație este 'aterizează imediat', cazuri speciale 'cu roșu': foc la motor, oprirea motoarelor, ruperea transmiei de coadă, alte chestiuni care nu mai permit sub niciun fel continuarea nici măcar pentru un minut sau două", a spus Octavian Pița.
Interviul pe larg, în materialul video: