Antena 3 CNN Actualitate Modalitatea prin care pensionarii pot încasa pensia pe card. Formularul pe care trebuie să îl depună la Casa de Pensii

Modalitatea prin care pensionarii pot încasa pensia pe card. Formularul pe care trebuie să îl depună la Casa de Pensii

Redacția Antena 3 CNN
1 minut de citit Publicat la 02:00 13 Ian 2024 Modificat la 02:00 13 Ian 2024

Pentru a primi pensia pe cardul bancar, primul pas esențial este să deschizi un cont bancar.

Pensionarii pot decide dacă deschid contul pe numele lor sau pe numele unui reprezentant legal, dar în cazul acesta este necesară o procură specială.

Procedura implică prezentarea cărții de identitate și a ultimului talon de pensie, fiind realizată fie în filialele băncilor, fie online, în funcție de preferințele individuale.

După deschiderea contului, pensionarii trebuie să se deplaseze la casa județeană de pensii corespunzătoare și să completeze o cerere pentru transferul pensiei în contul de card.

Citește și: Noi facilități pentru o anumită categorie de pensionari. Case cu dobânzi sub prețul pieței | Condițiile care trebuie îndeplinite

Documentele necesare includ un extras de cont în care să fie vizibil contul IBAN, o copie a talonului de pensie și o copie a actului de identitate.

Această procedură asigură virarea corectă a sumelor aferente pensiei în contul bancar deschis anterior, potrivit Adevărul.ro

Ce se întâmplă cu talonul de pensie

Deși pensia este transferată în contul de card, talonul de pensie va continua să fie trimis prin intermediul Poștei Române.

Pensionarii vor primi talonul la domiciliu, iar în cazul în care poștașul nu găsește destinatarul acasă, acesta va păstra talonul până la sfârșitul lunii la oficiul poștal.

Este important să se menționeze că neprezentarea la oficiul poștal pentru ridicarea talonului timp de trei luni consecutive poate duce la suspendarea plății pensiei.

Documentele necesare pentru încasarea pensiei pe card

Actul de Identitate: Carte de identitate, buletin de identitate sau pașaport.

- Numărul de Identificare Fiscală (CNP): Obținut de la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) sau prin intermediul unui serviciu online.

- Carnetul de Muncă sau Adeverința de la Ultimul Loc de Muncă: Pentru pensionarii care au fost angajați anterior.

- Decizia de Pensionare: Document emis de instituția de pensii la momentul aprobării solicitării de pensionare. În lipsa acestui document, se poate obține o copie de la instituția de pensii.

- Formularul de Solicitare pentru Încasarea Pensiei pe Card: Disponibil la ghișeul instituției de pensii sau pe site-ul oficial al acesteia.

- Extrasul de Cont Bancar sau Numărul Cardului Bancar: Necesar în cazul în care pensionarul deține deja un card bancar. Informațiile pot fi obținute de la banca corespunzătoare.

Formularul pentru depunere acte card bancar poate fi descărcat de AICI.

Citește mai multe din Actualitate
» Citește mai multe din Actualitate
TOP articole