Antena 3 CNN Actualitate Părintele Damaschin, acuzaţii grave aduse unei companii de gaz: "E jaf la drumul mare. Am ajuns dator fără să vreau"

Părintele Damaschin, acuzaţii grave aduse unei companii de gaz: "E jaf la drumul mare. Am ajuns dator fără să vreau"

Redacția Antena 3 CNN
2 minute de citit Publicat la 22:10 14 Noi 2023 Modificat la 22:10 14 Noi 2023

Potrivit preotului Dan Damaschin, totul a început în noiembrie 2021 când asociația Glasul Vieții, care oferă un adăpost pentru zeci de copii, dar și familii monoparentale, a fost repartizată, automat către un "furnizor de ultimă instanță”.

Astfel, asociaţia, care deţine 10 imobile, a avut alimentare cu gaze naturale de la furnizorul Engie România SA pe şapte spaţii din 19 noiembrie 2021 și până în aprilie 2022.

Preotul susţine că asociația sa nu a încheiat niciun contract direct cu Engie și nici nu s-a transferat către un alt furnizor, şi acuză compania că a taxat consumul cu zeci de facturi la prețuri exorbitante. Vorbim de nu mai puţin de 31 de facturi cu o valoare totală de 105.342 lei.

De exemplu, spune părintele, una dintre facturile emise pentru consumul de gaze naturale, la o casă din Tătărași, pentru o lună de zile, depășește valoarea de 22.000 lei!

Astfel, s-a ajuns la o datorie de 90.000 de lei, sumă pe care compania Engie o revendică prin intermediul instanței de judecată.

"Nu am nicăieri datorii, nu vreau să fiu povara nimănui, plătesc ce am consumat, dar nu vreau să fiu furat”, spune preotul care a subliniat că nu a semnat niciodată facturile în cauză pentru a le confirma și valida ca preț unitar și valoare.

"M-am trezit dator, fără sa vreau. E jaf la drumul mare"

Potrivit preotului, tariful majorat aplicat nu a fost anunţat şi acuză sistemul că oferă companiilor alese în ultimă instanţă premisele unor astfel de abuzuri și anomalii.

"M-am trezit dator în condițiile în care pentru același consum nu plăteam mai mult de 10.000 lei. Mi-au pus de nouă ori mai mult, e o ticăloșie greu de întâlnit. Au mărit prețul fără să anunțe, e jaf la drumul mare.(...) Legislația șmecherească din domeniul energiei favorizează companiile furnizoare de gaz și energie electrică și creează premisele unor astfel de abuzuri și anomalii", a mai spus preotul Dan Damaschin pentru 7iasi.ro.

Reacția Engie România

Şi deşi asociaţia susţine că nu recunoaște facturile emise, compania de gaze precizează că s-a respectat legea aflată în vigoare pentru alimentare cu gaze în regim de ultimă instanță, fără să fie necesară semnarea unui contract de furnizare. Şi pentru că nu s-au înregistrat obiecţii, asociaţia şi-a însuşit obligațiile de plată. 

"Subscrisa Engie România SA a asigurat începând cu data de 19.11.2021 furnizarea gazelor naturale în regim de ultimă instanță la locul de consum al societății debitoare, fără să fie necesară semnarea unui contract de furnizare.

Furnizarea în regim de ultimă instanță se asigură pentru o perioadă temporară, conform reglementărilor în vigoare. Societatea pârâtă a fost informată despre furnizarea gazelor naturale în regim de ultimă instanță, iar ulterior transmiterii informării a beneficiat de gaze naturale la locațiile sale de consum pentru care subscrisa a emis facturi.

Precizăm că prețul de furnizare a gazelor naturale în regim de ultimă instanță este stabilit de Engie România SA conform prevederilor legale în vigoare și se aplică de către acesta cu notificarea clientului prin intermediul facturii.

Întrucât debitoarea nu a formulat obiecții în privința detalierii serviciilor prestate și nici în privința cuantumului facturilor, asociația pârâtă și-a recunoscut și însușit propriile obligații”, arată reprezentanții furnizorului, potrivit sursei citate.

Acum, preotul Damaschin solicită recalcularea facturilor şi speră la o soluţie favorabilă. 

"Apreciem că în lipsa unor criterii clare de referință pentru calculul debitului, creditoarea nu poate invoca certitudinea creanței. După cum rezultă din cuprinsul cererii, atât consumul cât și prețul au fost stabilite în mod unilateral de creditoare, fără un sistem de referință clar și fără a exista acordul subscrisei consumatoare.

Creditoarea nu a depus înscrisuri instituite de subscrisa debitoare din care să rezulte creanța solicitată, iar facturile depuse la dosar, foarte mici și nelizibile, nu poartă semnătura reprezentantului Asociației și nu rezultă că au fost acceptate la plată”, se mai arată în întâmpinarea depusă de asociație la instanță.

 

Citește mai multe din Actualitate
» Citește mai multe din Actualitate
TOP articole