În unele judeţe din ţară raportul este de 1 la 33, adica, la o maşină nouă vândută sunt importate alte 33 second-hand.
Şi se pare că nici progamul Rabla nu este de mare ajutor. Anual, reuşeşte să scoată de pe străzi doar 25.000 de maşini, iar vârsta medie a autovehiculelor înmatriculate în România continuă să crească. În urmă cu 9 ani piaţa auto locală era în plină expansiune, iar vârsta medie a unei maşini ajunsese la 11,2 ani. Anul trecut, însă, pragul a trecut de 13,3 ani.
Ce-i drept, nici piaţa locală nu ajută prea mult la creşterea mediei de vârstă a parcului auto românesc, în condiţiile în care cifrele arată o scădere atât a producţiei, cât şi a exporturilor.
Pe poarta fabricii Dacia din Piteşti au ieşit anul trecut aproape 340.000 de maşini, în timp ce, la Craiova, Ford a produs în jur de 48.000 de unităţi. Spre comparaţie, însă, mărcile de import au reuşit să vândă mai mult în 2015 decât în 2014.
Volkswagen, Skoda şi Renault sunt în top 5, cu peste 25.000 de maşini importate în România. Primele două au înregistrat creşteri de până la 13-14% fiecare.
Dacă tragem linie, remarcăm că piaţa auto din România a crescut anul trecut cu 20%, dar încă suntem departe de nivelul din 2007, când segmentul era în plină expansiune. Cu toate astea, dealerii auto sunt optimişti şi spun că 2016 este anul unei noi creşteri.