Antena 3 CNN Externe Orașele din Europa în care au fost montate primele panouri publicitare cu miros de cartofi prăjiți

Orașele din Europa în care au fost montate primele panouri publicitare cu miros de cartofi prăjiți

Ioana Mircea
1 minut de citit Publicat la 20:47 14 Apr 2024 Modificat la 20:47 14 Apr 2024

Într-o premieră captivantă, un cunoscut lanț de restaurante fast-food a adus un nou nivel de inovație în publicitatea din orașele Utrecht și Leiden din Olanda, prin instalarea primelor panouri publicitare care emană mirosul delicios al cartofilor prăjiți.

Conform informațiilor furnizate de Food and Wine, aceste panouri mirositoare au fost concepute și amplasate pe străzile aglomerate de către agenția de publicitate TBWANeboko din Amsterdam, în colaborare strânsă cu compania de producție Raul&Rigel.

Noutatea constă în faptul că panourile publicitare, de culoare predominantă galbenă sau roșie, nu au nevoie de vreun logo McDonald's pentru a fi recunoscute, deoarece mirosul atrăgător al cartofilor prăjiți este suficient pentru a atrage atenția trecătorilor.

Mecanismul din spatele acestor panouri este ingenios: acestea ascund un compartiment special în care sunt depozitați cartofii prăjiți, iar un sistem intern de căldură și ventilație amplifică mirosul caracteristic, care poate fi simțit pe o rază de aproximativ 16 metri în jurul panoului.

Pe lângă scopul evident de promovare, aceste panouri mirositoare au și o componentă experimentală intrigantă. Trecătorii care au fost atrași de miros au fost filmați pentru un videoclip de YouTube și chestionați cu privire la capacitatea lor de a recunoaște mirosul și de a-l asocia cu restaurantul fast-food.

"S-a demonstrat că mirosul este mai eficient în evocarea amintirilor clare și emoțiilor decât imaginile”, a declarat Stijn Mentrop-Huliselan, directorul de marketing al McDonald’s din Olanda.

Aceste reclame au fost plasate strategic în apropierea restaurantelor McDonald's pentru a stimula interesul clienților și pentru a-i îndemna să achiziționeze celebra lor porție de cartofi prăjiți, aducând astfel o notă revoluționară în peisajul publicitar din Olanda, potrivit g4food.ro.

Citește mai multe din Externe
» Citește mai multe din Externe
TOP articole