CFR Călători a reintrodus aceste trenuri anul trecut, după o pauză de opt ani.
Selecția rutelor Intercity a ținut de condițiile tehnice ale infrastructurii feroviare, necesare acestei categorii de trenuri.
"După o pauză de 8 ani, în planul de mers de tren 2022/2023 a fost reintrodus serviciul Intercity pe rutele pe care viteza şi condițiile tehnice ale infrastructurii feroviare au permis circulația acestei categorii de tren.
Astfel, au fost proiectate pentru circulație în anul 2023 12 trenuri, pe rutele: București Nord - Cluj Napoca şi retur; București Nord - Constanța şi retur; Brașov - Constanța şi retur; București Nord - Suceava şi retur; București Nord - Pașcani - Iași şi retur; București Nord - Teiuș - Arad şi retur", precizează compania într-un comunicat.
CFR Călători: două noi relații asigurate cu trenuri Intercity în 2024
Conform documentului citat, în planul de mers de tren 2023/2024, serviciul Intercity este introdus pe alte două noi relații: București Nord - Galați şi retur şi București Nord - Bacău - Piatra Neamț şi retur.
"De asemenea, atunci când condițiile tehnice ale infrastructurii feroviare vor permite, CFR Călători intenționează să introducă acest serviciu şi pe alte rute de circulație, cum ar fi București Nord - Craiova - Timișoara - Arad", arată compania feroviară.
CFR Călători menționează că de la reintroducerea serviciului Intercity în decembrie 2022, numărul călătorilor transportați a crescut de la 1.500 pe zi la 2.200 de pe zi, pe parcursul anului 2023.
Potrivit companiei, compunerea trenurilor Intercity este asigurată de peste 40 de vagoane de călători de clasa I, clasa a II-a şi clasa a II-a cu spațiu destinat serviciului de alimentație publică, iar aceste vagoane dispun de instalație de climatizare, toalete ecologice, uşi semiautomate, prize electrice pentru telefon mobil sau laptop, instalație de sonorizare, afișaj digital și rastel pentru bagaje voluminoase.
CFR Călători mai adaugă că vagoanele din compunerea trenurilor Intercity beneficiază de internet în regim wi-fi și că sunt apte pentru circulație cu viteza maximă de 160 km/h, iar unele dintre ele, chiar cu 200 km/h.