Schimbarea vine după ce Consiliul de Administrație al Metrorex a votat în unanimitate schimbarea denumirii stației din centrul Bucureştiului.
Astfel, actuala stație de metrou "Timpuri Noi" va purta numele inginerului Octatian Udriște, a cărui carieră a fost strâns legată de punerea în funcțiune și dezvoltarea rețelei de transport subteran din Capitală.
De altfel, el este unul dintre cei care au semnat, în 1979, pentru punerea în funcțiune a primului tronson de metrou, care pornea tocmai de la stația Timpuri Noi și se oprea la Semănătoarea (acum Petrache Poenaru).
Decizia este motivată prin faptul că denumirea actuală a stației de metrou a fost asociată cu platforma industrială Timpuri Noi din București, care nu mai există de ceva vreme
"Activitatea profesională de excepție în domeniul feroviar a domnului Octavian Udriște (specialist în domeniul feroviar, recunoscut la nivel internațional), precum și implicarea în construirea și dezvoltarea metroului bucureștean, fiind unul dintre factorii decisivi în punerea în funcțiune în 1979 a metroului bucureștean. Și astfel va apărea stația de metrou Octavian Udriște", se arată în motivarea Hotărârii Consiliului de Administrație al Metrorex.
Octavian Udriște, la a treia generaţie de ceferişti
Născut la Timișoara, Octavian Udriște este la a treia generație de feroviari din familie. Bunicul din partea mamei a fost mecanic de locomotivă la depoul din Cernăuți, iar cel din partea tatălui, originar din Mehedinți, a fost șeful magaziei din Gara Dealul Spirii, din București.
Tatăl său a fost șeful serviciului comercial la exploatare vagoane marfă. Există și o a patra generație de feroviari în familie, fiica sa, Ileana, inginer de material rulant, care lucrează la proiectarea de rame electrice și automotoare la filiala din Berlin a companiei elvețiene Stadler.
Octavian Udriște a iubit trenurile încă de când era mic și încă de atunci știa ce profesie o să aibă. În anul 1958 a absolvit Institutul de Căi Ferate București, Facultatea de Mecanică – Secția Locomotive, domeniu căruia i s-a dedicat pe toată perioada activității sale profesionale.
În 1996 a fost director al Institutului de Cercetări în Transporturi INCERTRANS și în perioada 1997-2005 a fost directorul Departamentului de Transporturi la Siemens România.
Cariera feroviară a lui Octavian Udriște
Timp de patru ani, Octavian Udriște a lucrat la Direcția Regională CFR Brașov, perioadă în care și-a legat numele de întreținerea și exploatarea, în premieră națională, a locomotivelor diesel-electrice Sulzer (fabricate în Elveția).
Începând cu anul 1962, a ocupat funcții de execuție și concepție în instituțiile centrale care conduceau căile ferate.
Și-a continuat activitatea ca șef al Depoului București-Călători (1970 – 1972), revizor general de siguranță a circulației (1973 – 1976), șef al Departamentului de material rulant al Metroului București (1977 – 1984), director tehnic al Metroului (1985 – 1993), director general al Metrorex (1994 – 1996), director executiv la Institutul de Cercetări în Transporturi (1996 – 1997), șef al Departamentului Sisteme de Transport al Siemens România (1997 – 2005), consultant tehnic la Integral Consulting RCD – SRL (2007 – 2017), consultant la Autoritatea Municipală de Transport București (2017– 2018).
Din 2007 și până în prezent este președinte onorific la Club Feroviar. Acum, va exista și stația de metrou Octavian Udriște, potrivit clubferoviar.ro.