Puţine lucruri se petrec întâmplător într-un hotel şi aproape totul depinde de comportamentul clienţilor la Recepţie, locul în care se dau camerele în funcţie de diverşi factori precum tipul de şedere, orientarea camerei, etajul sau serviciile extra.
Lipsa de politeţe din partea clientului se poate întoarce împotriva lui pentru că "întotdeauna există o cameră mai proastă decât cea repartizată". Recepţionerul o ştie foarte bine, cunoscând la perfecţie camerele mai puţin comode sau cu probleme privind baia, telefonul sau televizorul, spune Tomsky.
Faptul de a vorbi la telefon în timp ce se face check-in-ul sau de a-l tutui pe recepţioner ar putea avea consecinţe negative. Potrivit lui Jacob Tomsky, prima impresie şi buna educaţie constituie uşa de intrare pentru a obţine o cameră bună, scrie one.ro.
Altceva este dacă rezervarea s-a făcut de pe vreun site optându-se pentru oportunităţile "de ultimă oră" sau pentru reduceri. Jared Simon, cofondator al "Hotel Tonight", afirmă că hotelurile sunt "interesate şi satisfăcute să facă reduceri, pentru că acest fapt le permite ocuparea unor camere care, altfel, ar rămâne goale". Aceste camere sunt cele care "au rămas" şi, chiar dacă s-ar insista la Recepţie, în mod normal nu se pot schimba.