Antena 3 CNN Externe O nouă metodă de înșelăciune în turismul internațional. Hotelierii din Spania au primit o avalanșa de reclamații false

O nouă metodă de înșelăciune în turismul internațional. Hotelierii din Spania au primit o avalanșa de reclamații false

S.T.
1 minut de citit Publicat la 19:52 01 Aug 2017 Modificat la 19:52 01 Aug 2017

Fenomenul simulării îmbolnăvirilor în timpul vacanțelor a luat amploare în acest an, determinându-i pe hotelierii din Spania să se mobilizeze, apelând chiar la detectivi particulari, în fața avalanșei de reclamații false făcute de turiști britanici în speranța de a-și primi înapoi costul vacanțelor, informează luni AFP.

În sezonul 2016-2017, care este încă departe de a se fi terminat, au fost înregistrate peste 10.000 de reclamații, comparativ cu 600 în perioada 2015-1016, a declarat pentru AFP Ramon Estalella, președintele federației hoteliere CEHAT din Spania (Confederación Espanola de Hoteles y Alojamientos Turísticos).

La rândul ei, Asociația britanică a agențiilor de turism (ABTA) a lansat campania "Opriți reclamațiile false de îmbolnăvire!" avertizând că, într-un final, aceste escrocherii vor fi plătite de toată lumea pentru că vor duce la creșterea prețului pachetelor turistice. Potrivit acestei asociații, în ultimii trei ani, numărul reclamațiilor celor care călătoresc în străinătate a crescut cu 500%. Fenomenul afectează și alte destinații, precum Turcia.

Potrivit lui Estalella, în Spania, peste 90% dintre aceste plângeri false sunt făcute cu ajutorul unor firme specializate care promit reclamanților despăgubiri de mii de lire sterline.

Britanicii, care reprezintă cel mai numeros grup de turiști străini veniți în Spania (16 milioane în 2016), sunt principalii autori ai acestor reclamații.

Legea protecției consumatorilor din Marea Britanie nu impune prezentarea unui certificat medical care să dovedească îmbolnăvirea și acordă un răgaz de trei ani reclamanților pentru a putea depune plângere, a explicat Estalella, adăugând că, dacă o astfel de lege ar fi existat în Germania, Franța sau Spania, turiștii din aceste țări ar fi făcut același lucru.

Ministrul de externe al Marii Britanii i-a atenționat pe turiști că reclamațiile false pot avea consecințe penale.

 

Sursă: Agerpres
Citește mai multe din Externe
» Citește mai multe din Externe
TOP articole