Antena 3 CNN Actualitate O familie cu trei copii, din România, experiență îngrozitoare în Thassos. Semnal de alarmă pentru românii care aleg Grecia

O familie cu trei copii, din România, experiență îngrozitoare în Thassos. Semnal de alarmă pentru românii care aleg Grecia

Gabriel Dano
2 minute de citit Publicat la 17:29 27 Iul 2022 Modificat la 17:29 27 Iul 2022

Aceștia au făcut un apel disperat pe grupul Forum Thassos, de pe Facebook.

„Bună ziua, vă rog să mă ajutaţi! Am ajuns în Lumenas la cazare şi din păcate nu au onorat rezervarea, suntem cu trei copii mici, deci căutam cazare începând de astăzi până pe 3 august, avem nevoie de şase camere duble! Mulţumesc!!”, a scris turista.

Potrivit membrilor grupului, astfel de situații au început să fie relatate tot mai des de turiști.

„Deja am o frică. Mai ales că venim şi cu bebe mic. Am emoţii de acum. Până acum nu am păţit aşa ceva, însă speram să nu păţim şi noi aşa”, a susţinut o altă utilizatoare a grupului. „Deja se cam împute treaba. Şi pe Booking am luat ţeapă (tot la greci), dar mă rog, fiind de pe o zi pe alta nu e bai. Mai grav e pentru cei care au făcut rezervări încă din iarnă / primăvara”, a povestit altcineva

„Da, grecii, oricât am fi noi de toleranţi, sunt tot mai disperaţi să facă bani, să nu rateze nimic. Mai bine le convine să vina doi (clienţi-nr) o dată pentru aceeaşi cazare, decât să stea cu teama că nu vine nimeni. Defecta gândire. Pas...”, a spus un alt turist.

La ceva timp după ce au semnalat problema și au cerut ajutorul internauților, familia a anunțat că proprietarii au rezolvat problema.

Câțiva membri ai grupului Forum Thassos afirmă că sunt tot mai dese aceste situaţii la care sunt supuşi, din păcate, turiștii românii:

„Asta e problema noastră a românilor, nu ştim să cerem de banii care îi plătim. Nu am auzit de vreun neamţ, englez sau alte naţii care ştiu ce să ceară de banii plătiţi, să păţeasca aşa ceva, şi dacă s-ar întâmpla ar face reclamaţie la toate forurile competente”. „Uneori este ţeapă, uneori clienţii nu citesc toate condiţiile de pe site, uneori se întamplă să fie o greşeală ... nu are legătură cu naţionalitatea, se întâmpla peste tot. La noi se numeşte ghinion. Glumesc, bine că s-a rezolvat”, a comentat o altă internaută.

Legislaţia UE în domeniul protecţiei consumatorilor nu reglementează condiţiile şi consecinţele anulării unor servicii individuale, cum ar fi rezervările de cazare. Astfel, drepturile turiştilor depind de legislaţia naţională care reglementează contractele.

Totuşi, turiştii pot contacta Centrul european al consumatorilor din ţara în care locuiesc care poate intra, la nevoie, în legătură cu furnizorul de cazare sau platforma de rezervare în cauză.

Ca să nu ajungeţi într-o astfel de situaţie există un lucru simplu pe care îl puteți face: „Întotdeauna, trebuie discutat (cu proprietarii cazării, n.r.) şi cu o zi înainte şi să aveţi şi confirmare pe mail”, a susţinut unul dintre utilizatorii grupului de Facebook. Astfel, turiştii nu se vor trezi că ajung la hotel/pensiune şi că, de fapt, nu au cazări valabile.

 

 

Etichete: thassos vacanţă
Citește mai multe din Actualitate
» Citește mai multe din Actualitate
TOP articole