Antena 3 CNN Externe „Nu suntem la Disneyland”. Revoltă în Roma, din cauza luptelor de gladiatori organizate pentru turiști la Colosseum

„Nu suntem la Disneyland”. Revoltă în Roma, din cauza luptelor de gladiatori organizate pentru turiști la Colosseum

Bianca Chirilă
2 minute de citit Publicat la 12:36 18 Noi 2024 Modificat la 12:39 18 Noi 2024

Colosseumul de la Roma a semnat un parteneriat de 1,5 milioane de dolari cu Airbnb, menit să promoveze „turismul conștient”, care presupune punerea în scenă a mai multor lupte cu gladiatori. Parteneriatul este bazat pe un program educațional despre istoria amfiteatrului antic, care va culmina cu o experiență exclusivă pentru opt oaspeți Airbnb și însoțitorii lor în perioada 7-8 mai 2024, însă această idee a stârnit furie și revoltă în Roma, transmite CNN.

Parcul Arheologic Colosseum și Airbnb au semnat un acord de 1,5 milioane de dolari pentru a oferi celor 16 turiști șansa de a-și „dezlănțui gladiatorul interior”. Experiența este gratuită, dar câștigătorii vor trebui să-și aranjeze transportul și cazarea în Orașul Etern. Înscrierile încep de pe 27 noiembrie, iar cei 16 calificați vor lua parte la o „bătălie simulată” în mai 2025.

„Vei simți adrenalina, nisipul dintre degete și greutatea armurii tale. Vei auzi ecourile gladiatorilor din catacombele Colosseumului și zgomotul inconfundabil al oțelului din arena sa. Vei deveni un gladiator”, promite Airbnb într-o reclamă.

Cu toate acestea, ideea a înfuriat autoritățile din Roma. Massimiliano Smeriglio, consilierul pentru cultură al Romei, a cerut platformei să retragă planul, spunând că promovarea este o insultă la adresa măreției Colosseumului.

Smeriglio nu este singurul care nu este de acord cu acest plan. Președintele Comisiei de Cultură din Roma, Erica Battaglia, a avertizat că situl de patrimoniu UNESCO nu poate fi transformat într-un parc de distracții.

Enzo Foschi, un politician din partea Partidului Democrat de centru-stânga, care controlează în prezent Roma, a criticat Parcul Arheologic Colosseum, care funcționează în subordinea Ministerului Culturii Naționale, pentru că a fost de acord cu planul Airbnb într-un moment în care multe orașe italiene se luptă cu turismul excesiv.

„Nu suntem în Disneyland, suntem în Roma”

„O cascadorie publicitară a Airbnb care, după ce a pus efectiv stăpânire pe centrul istoric, l-a distorsionat complet și l-a transformat într-un mare parc turistic, vrea acum să ridiculizeze Colosseumul. Nu suntem în Disneyland, suntem în Roma. Din când în când cineva pare să uite”, a spus el. 

La rândul său, conducerea Parcul Arheologic Colosseum a rămas fermă, insistând că evenimentul va avea loc în afara orelor de deschidere ale Colosseumului și nu va interfera cu accesul la sit. De asemenea, a adăugat că scopul este, de fapt, „îmbunătățirea moștenirii istorice și culturale a Colosseumului prin activități imersive cu respectarea deplină a monumentului”. 

Colaborarea controversată este susținută și de partidul premierului italian Giorgia Meloni, Frații Italiei. Federico Mollicone, membru al partidului, a declarat că aplaudă această idee „inovatoare”.

Citește mai multe din Externe
» Citește mai multe din Externe
TOP articole