Antena 3 CNN Actualitate Social Nu aruncați cardurile de sănătate care au expirat! Decizia luată de autorități

Nu aruncați cardurile de sănătate care au expirat! Decizia luată de autorități

1 minut de citit Publicat la 16:51 14 Ian 2019 Modificat la 16:51 14 Ian 2019

Nu aruncați cardurile de sănătate care au expirat și asta pentru că termenul lor a fost prelungit.

Prin Hotarârea de Guvern nr. 458 din 28 iunie 2018, termenul de valabilitate a cardurilor naționale de sanatate emise pâna la data de 31 iulie 2018 a fost prelungit de la 5 la 7 ani.

Astfel, aceste carduri sunt recunoscute drept valabile de Platforma Informatica a Asigurarilor de Sanatate timp de doi ani dupa data de expirare a valabilitatii inscriptionata pe suprafata din material plastic, deoarece certificatele digitale înscrise în cipurile electronice au o valabilitate de 7 ani.

În cazul cardurilor emise anterior datei de 31 decembrie 2012, termenul de valabilitate este 31 decembrie 2019.

Totodata, cardurile nationale de sanatate noi care se emit începând cu data de 1 august 2018 au de la început durata de valabilitate de sapte ani, conform aceleiasi Hotarâri de Guvern.

Cardul naţional este un card electronic, distinct de cardul european si poate fi utilizat numai pe teritoriul României

Informaţiile minime care pot fi accesate de pe cardul naţional de asigurari sociale de sanatate sunt urmatoarele:

    a) numele, prenumele, precum şi codul numeric personal ale asiguratului;

    b) codul unic de identificare in sistemul de asigurari sociale de sanatate;

    c) numarul de identificare al cardului naţional.

Cardurile nationale se tiparesc (emit) din oficiu,prin extrageri periodice din registrul national de evidenta al asiguratilor. Comenzile se dau centralizat, la nivel national, catre Imprimeria nationala, iar personalizarea se face de catre Centrul Naţional Unic de Personalizare a Paşapoartelor Electronice (Centrul Naţional Unic) din cadrul Direcţiei Generale de Paşapoarte (HG 900/2012), pentru persoanele care implinesc varsta de 18 ani si/sau cele care dobandesc calitatea de asigurat, asiguratii urmand a le primi prin intermediul serviciilor postale.

Factorii postali au obligatia sa va caute de doua ori la domiciliu, sa va lase avize de prezentare si sa va inmaneze cardurile numai pe baza de semnatura si act de identitate(al Dvs.sau al persoanei desemnate de Dvs. sa va reprezinte). Este interzis ca acestia sa inmaneze cardurile unor terti, fara ca acestia sa fie imputerniciti de Dvs, sau sa le lase in cutiile postale.

Actele normative nu prevad un termen de emitere a cardului national fata de data implinirii varstei de 18 ani si/sau cea a inregistrarii in sistemul de asigurari sociale de sanatate.

Asiguraţii carora nu li s-a emis (tiparit) cardul de sanatate pot beneficia de servicii medicale fara prezentarea acestui document, in baza calitatii de asigurat.

Citește mai multe din Social
» Citește mai multe din Social
TOP articole