Noua metodă de înşelăciune îi vizează pe români şi este făcută chiar în numele ANAF. Mai mult decât atât, românii sunt sunaţi de pe numărul call center-ului ANAF şi le sunt cerute date personale, inclusiv date cu privire la conturile bancare.
Reprezentanţii ANAF au anunţat că, în realitate, românii nu sunt sunaţi niciodată de pe numărul din call center-ul ANAF şi nu le sunt cerute date personale.
Astfel, dacă primiţi un astfel de apel telefonic, nu oferiţi date personale sau date despre conturile bancare pe care le deţineţi pentru că altfel puteţi rămâne fără bani în cont.
"ANAF a primit sesizări din partea unor contribuabili prin care afirmă că sunt sunați de pe numărul 031.403.91.60 (Call Center ANAF), iar apelanții se recomandă ca
fiind de la Antifraudă și solicită contribuabililor date personale, detalii despre credite etc.
Atenție!
1. Funcționarii Direcției Generale Antifraudă Fiscală nu interacționează cu agenții economici/persoanele fizice prin intermediul Call Center-ului instituției;
2. Contribuabilii apelează Call Center-ul ANAF, iar funcționarii de la asistență contribuabili oferă doar informații generale în domeniul fiscal și IT. Situațiile când agenții Call Center apelează contribuabilii se întamplă PUNCTUAL, doar ca urmare a apelării inițiale a contribuabilului și pentru a i se oferi completări la cererea de asistență. Dar aceste situații sunt FOARTE RARE.
Reiterăm următoarele: Agenții Call Center nu oferă și, mai ales, NU SOLICITĂ DATE PERSONALE. Acestea se referă la informații cu privire la conturi bancare, CNP, sume, plăți, credite, recuperare sume sau alte informații supuse secretului fiscal", se arată într-un comunicat al ANAF.