Totul deoarece în mediul online s-au înteţit atacurile de tip phishing şi risc să fie păcăliţi.
Cei care apelează la astfel de metode copiază identitatea vizuală și elementele de design ale companiei și creează niște siteuri-clonă, care arată similar cu cel original, dar care sunt găzduite pe domenii cu denumiri total diferite de cel al băncii.
În astfel de cazuri, este important ca utilizatorii să facă o serie de verificări simple, atunci când primesc un astfel de mesaj care pare a veni din partea băncii, pași prin care pot identifica astfel de capcane:
- Verificați adresa de e-mail de pe care a fost trimis acel e-mail! În acest caz, denumirea adresei poate conține termenul "BCR", dar formatul oficial folosit de bancă este "exemplu@bcr.ro"
- Citiți cu atenție textul mesajului, pentru că atacatorii pot face uneori greșeli gramaticale sau de exprimare în limba română, greșeli pe care o astfel de organizație nu le face în mod uzual, în relația cu clienții
- Nu deschide link-urile din e-mail, fără a le verifica în prealabil cu o soluție de securitate! De obicei, banca nu solicită niciodată actualizarea datelor printr-un link și nu vor bloca sau dezactiva cardul sau contul unui client fără un motiv întemeiat sau fără acordul său. Mai mult, majoritatea băncilor nu mai transmit e-mail-uri cu link-uri
- Atunci când aveți suspiciuni, puteți apela banca pentru verificarea transmiterii unei informații pe un canal de comunicare diferit, de exemplu telefonic. Pentru BCR puteți la *2227 să vă asigurați că nu sunteți ținta unei tentativă de fraudă.