De asemenea, și dacă veniţi din alte judeţe veţi fi nevoiţi să plătiţi taxă pentru a putea traversa centrul Bucureştiului.
Toate aceste prevederi sunt într-un proiect al Primăriei Capitalei, care vrea să instituie o zonă cu emisii reduse, pentru o perioadă de șase ani.
Proiectul urmează să intre în dezbatere publică.
Proiectul presupune înfiinţarea unei zone de Emisii Reduse pe toate drumurile publice din Bucureşti pentru o perioadă de șase ani, începând de anul viitor. În acest fel, Primăria va încerca să reducă poluarea, conform normelor europene.
Printre autovehiculele pentru care va fi necesară o taxă de anul viitor se numără motocicletele, maşinile diesel, dar şi cele pe benzină sau GPL, cu o normă de poluare mai veche, începând de la cele non-euro, până la EURO 4, în cazul vehiculelor diesel de peste 2 tone. Până în anul 2028 măsurile vor fi mai drastice.
Ce taxe vor plăti șoferii
Tarife pentru vehiculele non-Euro și pentru cele cu norma de poluare Euro 1, Euro 2 încep de la 20 de lei pe zi, la 5.500 de lei pe an.
Aceleaşi taxe se aplică şi pentru şoferii vehiculelor care nu sunt înregistrate sau înmatriculate în Bucureşti şi doresc să circule în zona A a Capitalei, zonă care urmează să fie delimitată în viitor.
Cei care nu achită taxele riscă o amendă cuprinsă între 4.000 și 5.000 de lei, iar constatrea se va face de către brigada rutieră sau poliția locală.
Sunt şi excepţii de la regulament precum autospecialele SMURD, ale pompierilor, poliţiştilor, a mijloacelor de transport în comun şi a utilajelor agricole fie a celor care intervin pentru reparaţia drumurilor publice.
Banii strânși din taxe se vor duce către un fond special care presupune amenajarea pistelor de biciclete, înnoirea mijloacelor de transport în comun, amenajarea părcărilor pentru biciclete, trotinete şi către sprijinirea în achiziţionarea unui maşini electrice sub 1500 kg.
Vehicule care trebuie să achite o taxă pentru a circula în Capitală din 2023
- motociclete, mopede, tricicluri și cvadricicluri
non-euro şi EURO 1
- Diesel - cu masa la gol a vehiculului sub 1.000 kg
non-euro, EURO 1, EURO 2
- benzină, GPL, GNC și GNL cu masa la gol a vehiculului sub 1.000 kg
non-euro şi EURO 1
- Diesel - cu masa la gol a vehiculului cuprinsă între 1.000 kg şi 2.000 kg
non-euro, EURO 1, EURO 2, EURO 3
- benzină, GPL, GNC și GNL - cu masa la gol a vehiculului cuprinsă între 1.000 kg şi 2.000 kg
non-euro, EURO 1, EURO 2
- Diesel - cu masa la gol a vehiculului peste 2.000 kg
non-euro, EURO 1, EURO 2, EURO 3, EURO 4
- benzină, GPL, GNC și GNL - cu masa la gol a vehiculului peste 2.000 kg
non-euro, EURO 1, EURO 2, EURO 3
Ce taxe vor fi pentru vehiculele non-euro, EURO 1 și EURO 2
Taxă 1 zi: 20 lei
Taxă 3 zile: 55 lei
Taxă 7 zile: 120 lei
Taxă 30 de zile: 500 lei
Taxă 365 de zile: 5.500 lei
Ce prevede proiectul pentru reducerea poluării
- Instituirea unei zone de emisii reduse pe TOATE drumurile publice pe teritoriul UAT București începând cu 01.01.2023 pentru o durată de 6 ani
- Începând cu 01.01.2023, circulația va fi permisă între orele 8.00-20.00 cu excepția zilelor libere numai cu achitarea taxelor de mai jos
- Prevederile se aplică tuturor vehiculelor indiferent de locul înmatriculării
- Începând cu 01.01.2023, vehiculele care nu sunt înregistrate/înmatriculate în Municipiul București trebuie să achite o taxă în zona A a Municipiului București
- Dacă nu plătești taxa, riști amendă între 4000 și 5000 de lei
- Constatarea se va face de către brigada rutieră, poliție locală
Ce taxe se plătesc pentru mașinile care nu sunt înregistrate în Capitală
Taxa de înmatriculare în Municipiul București, dacă nu sunt înregistrate sau înmatriculate în București
Taxa zilnică – 20 lei
Taxă 5 zile – 90 lei
Taxă 7 zile – 120 lei
Taxă 30 de zile – 500 lei
Taxă 365 de zile – 5500 lei
Banii strânși din taxe se vor duce către un fond special pentru:
a. Amenajarea de piste pentru biciclete
b. Înnoirea flotei de transport în comun – doar electrice sau hibride
c. Amenajarea unor spații de încărcare
d. Sprijin financiar pentru achiziție mașină electrică care are masa sub 1500 kg.