În prezent, o oră de parcare în zona centrală sau a marilor bulevarde costă 5 lei.
”Taxa auto este o propunere, a fost o propunere a administraţiei anterioare. Acum este o propunere formată de nişte consilieri generali, foarte bine, am tot respectul pentru orice fel de propunere de dezbatere. În opinia mea, nu este soluţia pentru Bucureşti.
Soluţia pentru Bucureşti, în opinia mea şi există un acord politic pe asta, este o taxare a parcării proporţională cu importanţa locului public pe care se se parchează şi strategia noastră merge în direcţia asta. Adică nu e normal să ai o parcare subterană sau cum avem la Străuleşti o parcare care e goală şi după aceea pe toate străduţele pe care vii către centru să ai o parcare gratuită. Atunci evident că nimeni nu o să-şi lase maşina la marginea oraşului”, a declarat Nicuşor Dan, la Digi24.
Edilul nu a dorit să dezvăluie taxa pe care o are în vedere pentru parcarea proporţională în funcţie de importanţa locului.
”Asta se întâmplă peste tot, în oraşele occidentale. M-am gândit la o sumă, dar nu o să o public înainte să am un acord cu Consiliul General, pentru că e decizia Consiliul General”, a declarat Nicuşor Dan.
”Noi în momentul de faţă avem avem 2 tipuri de taxe de parcare. Avem, pe de o parte, parcările de reşedinţă, care sunt în zonele rezidenţiale, sunt administrate de primăriile de sector şi avem parcările din zona centrală sau a marilor bulevarde, care sunt administrate de Primăria Municipiului Bucureşti şi în care ştiţi că o oră de parcare costă în esenţă 5 lei.
Ceea ce se va întâmpla în viitorul apropiat este extinderea acestei reţele de parcări plătite. Nu spun că preţul va rămâne acelaşi, asta e o decizie pe care o s-o luăm”, a declarat Dan.