Antena 3 CNN Actualitate Nereguli grave la două supermarketuri cunoscute din București. Măsura luată de ANPC "pentru prima dată în istoria Autorității"

Nereguli grave la două supermarketuri cunoscute din București. Măsura luată de ANPC "pentru prima dată în istoria Autorității"

Mia Lungu
2 minute de citit Publicat la 22:30 03 Mai 2022 Modificat la 22:30 03 Mai 2022

"Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) continuă să supravegheze piața, respectiv punctele de desfacere ale produselor alimentare, pentru a se asigura că sunt respectate condițiile de comercializare conform reglementărilor în vigoare, în domeniul protecției consumatorilor.

Astfel, în perioada 02-03.05.2022, Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor din Municipiul București (CPCMB) a desfășurat activități de control la două magazine aparținând lanțurilor Lidl și Mega Image, situate în sectorul 1 al Capitalei și, pentru prima dată în istoria Autorității, verificările au fost urmate de întocmirea unor acte de control cu impact la nivelul magazinelor din același lanț, la nivel național.

"Suntem în slujba consumatorilor, nu a operatorilor economici!"

”Nu de puține ori am constatat, în cadrul activității de comisar, faptul că sancțiunile aplicate într-un județ nu sunt respectate în toate celelalte. Din acest motiv, am stabilit o nouă abordare, în premieră, în activitatea de control a instituției. După ce se fac constatări la unul dintre magazinele parte dintr-o rețea mai mare, se întocmește un act la nivelul proprietarului întregii rețele, în așa fel încât cele constatate devin obligatorii pentru întreaga rețea.

Vrem ca, în felul acesta, abordarea să fie unitară la nivel național și punctul nostru de vedere să fie automat, nu permanent evitat. Suntem în slujba consumatorilor, nu a operatorilor economici! Legea este aceeași la nivelul întregii țări!” – Horia Constantinescu, președinte ANPC.

Așadar, în urma acțiunilor din aceste zile, comisarii bucureșteni au aplicat amenzi contravenționale în valoare de 90.000 lei și 2 avertismente. 

Acestor sancțiuni li s-au adăugat și măsurile complementare de:

- oprire definitivă de la comerializare a produselor alimentare nesigure sau modificări organoleptice

- oprire definitivă de la comerializare a unor produse cu deficiențe de informare pe etichete

- oprirea temporară a prestării de servicii a 15 vitrine, camere de frig de depozitare și a aparatului de stors citrice din magazinul Lidl

- propunerea pentru închiderea temporară a unității, în cazul magazinului Lidl, pe o durată de cel mult 6 luni

- oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea deficiențelor pentru magazinul Mega Image

- propunere de încetare a practicilor comerciale incorecte

- propunerea de suspendare a activității pe o durată de 6-12 luni, în cazul magazinului Mega Image

- au fost prelevate de probe de apă minerală naturală plată și de suc proaspăt de portocale, preparat în unitate

- a fost dispusă la nivel național măsura de traducere a informațiilor în limba română, pe fața ambalajului expusă la raft, în câmpul vizual principal, în cazul ambelor lanțuri de magazine.

Cele mai importante dintre neregulile constatate de comisarii CPCMB

- comercializarea unor produse cu data durabilității minimale depășită

- comercializarea de legume-fructe cu evidente modificări organoleptice, cu caracteristici calitative neconforme și fără informarea asupra denumirii distribuitorului și adresa completă

- neconcordanțe între ingredientele declarate pe etichete și denumirea produsului

- comercializarea de diferite sortimente de produse alimentare ambalate, expuse în vitrine frigorifice verticale neigienizate, cu zone cu rugină, fire de păr și praf și grăsime, în cantități masive, sub

- grătarele de expunere

- prezența unor grilaje încărcate masiv cu praf și grăsime, a unor containere cu vopsea exfoliată, a pavimentului neigienizat în agregatele de frig din camerele de depozitare

- utilizarea unui aparat de stors citrice, neigienizat,cu resturi de coji și pulpă, cu grăsime

- comercializarea unor produse alimentare, cu informare deficitară pe etichete (ex. fără traducerea în limba română a elementelor de identificare )

- nerespectarea regimului promoțiilor (păstrarea în vigoare a unor promoții depășite ca termen)

- comercializarea unor băuturi răcoritoare sub denumirea de limonadă, deși în compoziție se utiliza acidul citric

- prestarea unor servicii care pot afecta sănătatea consumatorilor

- încălcarea pevederilor legale pentru comercializarea produselor cu Nutriscore evidențiat pe ambalaje", transmite ANPC.

Citește mai multe din Actualitate
» Citește mai multe din Actualitate
TOP articole