Curtea de Conturi a constatat mai multe nereguli în legătură cu contracte desfășurate în perioada pandemiei.
Prima problemă este nerespectarea în totalitate a prevederilor legale pivind angajarea cheltuielilor aferente comenzilor de achiziții făcute în perioada stării de urgență, ”în cazul unei achiziții de dezinfectanți pentru mâini (cu o valoare de 4.641 lei) și a uneia de măști de protecție (cu o valoare de 20.706 lei).
A doua problemă privește acțiunea de ajutor umanitar pentru Republica Moldova, Curtea de Conturi identificând nereguli în ceea ce privește modul de desfășurare a operațiunilor și confirmând nemonitorizare de către Ministerul Sănătății a achizițiilor aferente ajutorului umanitar către Republica Moldova.
A treia problemă este predarea-primirea făcute după ureche. Deși contractele cu C.N UNIFARM S.A. au fost încheiate și vizate CFP în data de 06.05.2020, ”produsele au fost predate de către acesta în custodia IGSU cu o zi înainte (respectiv 05.05.2020)”, iar ”în cazul echipamentelor de protecție și a substanțelor dezinfectante, la data predării acestora în custodie, procedura de achiziție nu a fost finalizată”.