Controlul traficului aerian francez funcționează, în prezent, pe baza unui sistem dezvoltat în 1970.
Deși a fost modernizat în mod regulat de-a lungul timpului, sistemul este programat pentru o revizuire majoră la începutul anului 2024, în contextul creșterii rapide a traficului aerian.
Astfel, pe măsură ce sistemul este actualizat, primele două luni ale anului ar putea fi complicate pentru pasageri, motiv pentru care se estimează că aproximativ 16.500 de zboruri vor fi anulate, potrivit canalului de știri economice BFM.
Totodată, între 9 ianuarie și 14 februarie, companiile aeriene au fost sfătuite să reducă cu 20% numărul de zboruri care decolează și aterizează pe aeroporturile Charles de Gaulle, Orly, Le Bourget și Beauvais din Paris.
În această perioadă, noul sistem va fi testat la centrul de control al traficului aerian din Athis-Mons, cel mai mare din Franța, care gestionează toate aeroporturile din Paris și Beauvais.
Alegerea zborurilor care vor fi anulate va fi lăsată la latitudinea companiilor aeriene, dar este probabil ca acestea să acorde prioritate rutelor de lungă distanță.
Air France a declarat că a fost "nevoită să anuleze anumite zboruri pe distanțe scurte și medii în această perioadă", anume peste 4.200.
În încercarea de a minimiza impactul asupra pasagerilor, grupul aerian a anulat deja aceste zboruri, a informat pasagerii și le-a oferit acestora transferuri către alte zboruri în aceeași zi.
Potrivit sursei citate, autoritățile investesc aproximativ 1 miliard de euro în îmbunătățirea sistemului de control al traficului aerian din Franța, astfel încât acesta să poată gestiona mai multe zboruri și să funcționeze mai eficient, potrivit Euronews.