„Au fost depuse 23 de oferte pentru construcția celor trei loturi ale Autostrăzii Bacău – Pașcani (77,39 km).
Pentru Lotul 1(Săucesti-Trifești), care are o lungime de 30,3 km și o valoare de construcție estimată la 2,04 miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 7 constructori și Asocieri din România, Turcia și Ucraina.
[GAL layout="4"]Pentru Lotul 2 (Trifești-Gherăești) -cu o lungime de 18,99 km și o valoare estimată de 1,60 miliarde de lei (fără TVA)- au depus oferte 8 constructori și asocieri din România, Turcia și Ucraina.
Pentru Lotul 3 (Mircești -Pașcani) - cu o lungime de 28.09 km și o valoare estimată de 2,21 miliarde de lei (fără TVA)- au depus oferte 8 constructori și Asocieri din România, Turcia și Ucraina”, transmite Sorin Grindeanu.
Ministrul Transporturilor precizează că finanțarea pentru construcția acestei autostrăzi este asigurată prin PNRR, cu are o valoare totală estimată la 5,85 miliarde de lei (fără TVA), perioada de execuție prevăzută în contract este de 30 de luni.
De asemenea, Grindeanu arată că pe întreaga autostradă urmează să fie construite 112 Poduri, Pasaje, viaducte și structuri casetate, nouă noduri rutiere, patru parcări securizate, câte două pe sens, 50 de spații de servicii prevăzute inclusiv cu zone pentru încărcarea autovehiculelor electrice și un centru de Întreținere și Coordonare care va avea și rol monitorizare și informare.
„Pe întreaga lungime a autostrăzii vor fi plantate 140 de hectare de perdele forestiere cu rol anti-înzăpezire”, încheie Grindeanu.