"Consumatorul trebuie să fie în centrul liberalizării, NU furnizorul, așa încât furnizorii trebuie să dea prețuri mai bune și să se bată pe acesta." a scris Virgil Popescu, marți, pe pagina sa de Facebook.
ANRE va prelungi până pe 30 iunie perioada pentru încheierea unui contract pe piața liberă a energiei, potrivit unui proiect de ordin pus vineri în dezbatere publică.
Potrivit proiectului „toată lumea trece în piața serviciului universal, dar furnizorii pot acorda discount la prețul concurențial, adică factura să fie mai mică lună de lună, indiferent dacă clientul încheie contract cu el, se mută sau nu."
Virgil Popescu se declară mulțumit doar parțial de proiectul ANRE și susține că furnizorii s-au angajat să acorde discountul pentru fiecare dintre consumatorii casnici.
„Eu sunt ușor nemulțumit, că mi-aș fi dorit ca în Ordin să scrie că furnizorii au obligația să ofere prețul concurențial cel mai mic clientului din portofoliul său. Că putea să fie prețul cel mai mic oferit cu obligație de preț de serviciu universal cu discount obligatoriu, ca să ajungem la prețul concurențial, sau prețul concurențial, ar fi fost mai explicit."
Virgil Popescu: Toți cei patru furnizori s-au angajat benevol că vor acorda acest discount tuturor
"Am discutat cu ANRE-ul și a spus că a discutat cu toți cei patru furnizori și s-au angajat benevol să iasă public cu comunicate că vor acorda acest discount tuturor. Dacă asta se va întâmpla, atunci lucrurile sunt normale”
Virgil Popescu a mai precizat că în următoarele șase luni, fiecare consumator casnic va primi de la furnizor oferte pentru piața concurențială, pe care le va studia și din care va putea alege.
„Omul nu se mai înghesuie la ghișeele furnizorilor, îi vine acasă factura pe ianuarie la prețul cel mai mic - deci preț de serviciu universal, discount, preț final de plată, care e egal cu prețul concurențial - în fiecare lună va fi informat despre cea mai bună ofertă a furnizorului, le poate vedea și pe celelalte din piață pe comparatorul ANRE, și șase luni poate studia și opta.
Primește acasă și o foaie în care, dacă optează, bifează direct și-și alege și trimite înapoi la furnizor și a încheiat procedura sau așteaptă o lună, două, trei, să vadă ce se mai întâmplă în piață.
Dacă șase luni nu alege nimic, atunci discountul dispare, înseamnă că dorește serviciul universal, care e mai scump, și rămâne în piața serviciului. Potrivit Ordinului, furnizorii au obligația lună de lună să vină să-i ofere clientului această informație”, a mai precizat Virgil Popescu.