Antena 3 CNN Economic Microîntreprinderile realizează peste o treime din profitul net total din economia României

Microîntreprinderile realizează peste o treime din profitul net total din economia României

Georgiana Adam
1 minut de citit Publicat la 08:58 02 Iun 2024 Modificat la 08:58 02 Iun 2024

Microîntreprinderile se dovedesc a fi chiar mai profitabile decât marile companii, realizând peste o treime din profitul net total din economie.

Microîntreprinderile, adică firmele care au între 0 şi 9 sa­lariaţi şi o cifră de afaceri de cel mult 2 milioane de euro, generează doar 12% din cifra de afaceri totală din economie, chiar dacă reprezintă 93% din numărul total de companii de pe plan local.

Totuşi, microîntreprinderile anga­jează un sfert din forţa de muncă locală, fiind singura categorie de companii care a depăşit cifra de un milion de angajaţi. 

Circa 830.000 de firme de tip microîntreprindere sunt pe plan local, dintre care 622.000 de companii au cifra de afaceri mai mare ca zero. Acestea realizează venituri totale de 309 mi­liarde lei.

Microîntreprinderile nu se dovedesc a fi doar cel mai mare angajator din economie, ci realizează şi mai bine de o treime din profitul net din economie. Se dovedesc a fi chiar mai profitabile decât marile companii.

"Când analizăm profitabilitatea companiilor în termeni nominali pornind de la dimensiune, ştim că o firmă mare va avea un profit mai mare decât o firmă mijlocie, mică sau micro. 

Însă, când vine vorba de rata profitului net, situaţia pare mult mai neclară, învolburată, multă lume neştiind la ce anume să se aştepte. 

În 2022, rata medie a profitului net descreşte de la companiile micro (19,7%) către cele mici (10,1%) şi mijlocii (6,6%), cea mai mică rată fiind înregistrată la nivelul companiilor mari (5,7%). 

Iar acest lucru nu este vizibil doar în 2022, ci şi în 2019 sau 2016", spune Liviu Sav, cofondator al Bridge-to-Information.

Micii antreprenori prind tot mai mult curaj, iar businessurile lor cresc uşor şi reuşesc să se dezvolte astfel încât să treacă la următorul nivel. Ceea ce îi defineşte pe micii antreprenori este ambiţia, spune Cristina Sindile, CEO al BT Mic.

"Vedem mai mult curaj şi mai multă ambiţie, în sensul de mindset. Antreprenorul de acum 5-10 ani era mai degrabă preocupat de stabili­zarea unui business mic şi menţinerea lui la nivelul unui cashflow care să asigure bunăstarea businessului şi a familiei antre­prenorului. 

Acum, paradigma s-a schimbat în sensul că ponderea celor care dintr-un business mic să facă unul mare a crescut, ceea ce reprezintă imaginea transformării spiritului şi mindsetului antre­prenorial. 

Este un lucru foarte bun pentru că de aici vine scalarea şi de aici putem avea speranţa că vom avea din ce în ce mai multe businessuri mari care se nasc din businessurile mici", spune ea, potrivit zf.ro.

Citește mai multe din Economic
» Citește mai multe din Economic
TOP articole