”Furnizorul de energie electrică și gaze naturale le reamintește clienților săi că orice mesaj text (SMS) venit din partea CEZ Vânzare conține numele companiei, ca expeditor.
Tipul de practici la care clienții ar trebui sa fie atenți
Pentru a evita situațiile neplăcute, CEZ Vânzare sfătuiește clienții să acorde atenție sporită mesajelor prin care sunt informați că:
- vor rămâne fără energie electrică sau gaze naturale ca urmare a neachitării facturii către CEZ Vânzare;
- furnizorul CEZ Vânzare și-a schimbat denumirea care coincide cu cea a altor furnizori de energie electrică/gaze naturale din piață;
- prețurile și clauzele contractuale deja agreate se modifică;
- partea de contractare/ recontractare a clienților se desfășoară prin intermediul unor parteneriate cu alți furnizori de energie electrica/ gaze naturale cunoscuți, din piață.
Important!
Clienții nu trebuie sa acceseze link-urile din anexa mesajelor, furnizorul CEZ Vânzare nu utilizează link-uri. Pentru efectuarea plății, se folosește aplicația My CEZ.
Cum ne asigurăm că mesajul de plată este venit din partea furnizorului sau ca interacționăm cu angajații/partenerii CEZ
În cazul mesajelor primite pe telefonul mobil:
- mesajul trebuie să aibă ca expeditor numele CEZ Vânzare;
- este specificat codul de client și suma exactă restantă de plată.
In cazul vizitelor persoanelor care pretind a fi din partea companiei:
- persoanele în cauză prezintă legitimații și ordine de serviciu;
- prezintă foarte clar scopul vizitelor și conținutul documentelor prezentate;
- documentele includ informațiile de identificare ale furnizorului CEZ Vânzare, logo-ul companiei, canalele oficiale de comunicare, care pot fi comparate cu informațiile din facturile de energie electrică și gaze naturale CEZ Vânzare, pentru un plus de certitudine.
În cazul în care există suspiciuni în ceea ce privește autenticitatea mesajului, recomandăm verificarea acestuia direct cu furnizorul.
Orice mesaj provenit de la o alta sursă decât cele menționate mai jos poate reprezenta o formă de activitate infracțională care are ca scop obținerea unor date confidențiale, cum ar fi date de acces pentru aplicații de tip bancar sau informații referitoare la carduri de credit”, informează CEZ Vânzare.
Poliția Română a lansat un avertisment: "Este o mare păcăleală care te poate lăsa fără bani"
Seara trecută, Poliția Română a lansat un avertisment cu privire la aceste mesaje.
”Grijă mare să nu ajungi în situația asta!
Aaaa… nu pentru neplata facturii de curent electric. Bine nici așa nu este recomandat. Vorbim strict despre situația în care ești contactat pe aceasta cale deloc reală!
Este o mare păcăleală care te poate lăsa fără bani și apoi cu ce mai plătești factura reală?
Pas la scam!
Interesați-vă la distribuitorul oficial despre statusul facturii!
Seară bună oameni vigilenți!”, au scris reprezentanții Poliției Române pe Facebook.
Grijă mare să nu ajungi în situația asta! Aaaa… nu pentru neplata facturii de curent electric. Bine nici așa nu este...
Publicată de Poliția Română pe Marţi, 13 septembrie 2022